Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS-notifiering av epost?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-23 17:32

Kom på att jag saknade SMS-notifiering av epost. Nu är det inget jätteproblem på något vis, utan bara något som skulle vara trevligt. Alltså att få ett SMS när man får epost. Det är rätt ofta jag sitter på skolan och då är det besvärligt att behöva gå in och kolla av posten via webben. I dagsläget kör jag hemma OSX, Eudora 5.2.1 och har ett epostkonto på home.se.

Så nu är frågan, finns det någon som har koll på om min önskan om att få SMS-notifiering av epost, är möjlig?

• Medlem
  • 2003-04-23 18:15

Kolla här på Mac OS X Hints

Kanske det hjälper...

Annars prova att söka på SMS på versiontracker.com

Micke

Jag gjorde en lösning för ett par år sedan med hjälp av ett Perl skript som utnyttjar någon av gratis tjänsterna som finns (fanns?) på nätet.

Ska kolla om jag hittar det.

Ciryon

Update I:
Här finns Perl modulen. Bara att koppla det till ditt mailprogram. Vet inte om det fortfarande fungerar dock.

Update II:
Det verkar inte fungera eftersom tjänsterna inte är gratis längre. Finns det någon som fortfarande erbjuder "gratis" SMS via internet?

Senast redigerat 2003-04-23 20:05
  • Oregistrerad
  • 2003-04-23 20:50

Ok, tack. Då var det bara till att hitta en gratistjänst som inte Telia har stoppat då. Nog lättare sagt än gjort.

Jag är helnöjd med mitt Comviq abb som har ett tillägg där jag kan SMS:a mitt "mobilnummer" via Comviqs gateway. Perfekt att koppla till lite speciella filter i mailservern.
Kolla om din operatör erbjuder ngt sådant, kanske är enklare..

• Oregistrerad
  • 2003-04-23 22:17

Telia har ju Mobilmejl som är gratis (10st/dag). Det går utmärkt att forwarda mailen till sin mobil via t.ex. Mail i Mac OS X.

Har man dessutom en modernare mobil (typ en T68i) så kan man kolla mailen via GPRS, det är rätt läckert.

• Oregistrerad
  • 2003-04-24 01:03

ok tack, ja telias mobilmejl verkar inte vara så tokigt. Något felar dock mot min home adress. Men en polare testade och för honom funkade det utmärkt.

• Medlem
  • 2003-04-24 16:41

Fungerar mobilmejl om man har ett vanligt teliaabbonemang eller måste man ha dof?

• Oregistrerad
  • 2003-04-25 01:21

Ringde teliasupporten så styrde de upp, vad som nu var fel. Vad lär jag aldrig få veta. Men nu funkar allt så det ska. Får nu ett SMS så fort det finns post att hämta på Homes mailserver. Jag har telia refill och det funkar bra. Nu har man bara 10 fria mobilmail/adress man registerar, så får man många mail per dag, kan man skriva något filter så att man bara får SMS vid vissa mail.

1
Bevaka tråden