- ohennig
- Medlem ●
- Malmö
Hehe, jo kanske det. Men vem bryr sig egentligen om jag frivilligt vill testa ett bygge av en Mac OS X-uppdatering? Knappast något som skadar, men har ändå länge tänkt gå med i Apple Developer Connection (via jobbet) så då är det väl inget problem längre.
Just four days after the last developer seed, Apple has released yet another version of OS X 10.5.7 to developers. The new seed, designated Build 9J50, contains only a single documented fix related to Bluetooth networking. World of Apple republishes the seed notes, revealing the extensive list of changes made throughout the series of developer seeds and noting that the inability to install Safari 4 Beta remains the only documented known issue.
The increased pace of developer releases and the small number of changes in each iteration suggest that work on OS X 10.5.7 is wrapping up and that a public release should be expected in the near future.
Lovely!
Apple säger att alla skärmproblem ska lösas med 10.5.7. Jag har haft problem sedan i Nov/Dec så jag längtar verkligen...
Areas of Change in 9J56
• Fixed an issue when a process is killed or crashes while using AFP
• Bluetooth compatibility and stability fixes
• Crash reports missing application’s short version info fix
• Crash log file missing machine’s name fix
• Fixed an issue with Personal File Sharing where an AFP volume was not a valid Time Machine backup disk
Idag måste det komma, det måste det verkligen. Jag ska ju iväg nästa vecka och har inte tid då!
De flesta 10.5.X-uppdateringar har släppts på måndagar, enligt http://news.worldofapple.com/archives/2009/04/23/mac-os-x-1057-build-9j56-graces-developers-seed-notes/.
10.5.1 och 10.5.3 släpptes en torsdag, respektive en onsdag. Så kanske på måndag?
Nu har 10.5.7 släppt internt hos Apple. Hittar inte vad jag läste det men alltså borde den komma till oss den här veckan.
Jaaa! Då brukar det släppas samma till allmänheten väldigt snart. Kanske idag då (om inget oförutsett händer).
Någon info på varför den inte släpptes igår, acke?
Tydligen inte helt färdig ännu....
Ny version (9J58) släpptes till utvecklarna i onsdags.
10.3 och 10.4 är väl på .9 och .11? Jag tror det kommer en eller ett par 10.5.X-uppdateringar till, sedan satsar Apple på 10.7 istället.
Edit: Säger de inte att det är den sista versionen före 10.6? Det är ju inte samma sak som den sista någonsin...
Vore toppen om det stämmer.
Läs artikeln här:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.228050/os-x-1057-landar-pa-fredag
Inlägg #53 har flyttats hit från en annan tråd. Det räcker med 1 tråd för att prata om att 10.5.7 är på gång.
/Mod
Vad är det som alla väntar på? Vad är grejen med 10.5.7?
Vad är det som alla väntar på? Vad är grejen med 10.5.7?
Jag tror att en stor anledning till att just den här uppdateringen fått så stor uppmärksamhet, är att den har tagit mycket längre tid än vanligt.
De tidigare uppdateringarna till 10.5 har kommit med 1-3 månaders mellanrum, men nu är det nästan 5 månader sedan 10.5.6 kom.
Datumen för de tidigare uppdateringarna finns här: http://www.9to5mac.com/10-5-7-update