Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 12:26

Ok då är det inte profilen som strular. Du kan lägga tillbaka mappen igen.
Om din firefox program ligger i program mappen öppna Terminalen och skriv det här.

/Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox -safe-mode

Firefox ska då starta i säker modus vilket betyder att inga extra tillägg eller inställnigar laddas. Prova att skriva ut igen.

Om det fortfarande inte fungerar så prova att ladda ner onyx och köra Automation som bilden nedan visar.

//Rob

Ja det var en god idé. Jag är verkligen inte ensam men någon lösning verkar jag inte ha hittat ännu...Det verkar vara så att det är FF3 i sig som är problemet..

http://kb.mozillazine.org/Problems_printing_web_pages

Att reseta printer fungerade dessvärre inte...

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 14:50
Ursprungligen av klarabara:

Ja det var en god idé. Jag är verkligen inte ensam men någon lösning verkar jag inte ha hittat ännu...Det verkar vara så att det är FF3 i sig som är problemet..

http://kb.mozillazine.org/Problems_printing_web_pages

Att reseta printer fungerade dessvärre inte...

print.print_printer gäller nog endast PC eller Linux eftersom på min Mac är den inställningen tom. Men Macen har en extra inställning som heter print.macosx.pagesetup som kanske inte är riktigt inställt på din dator.

Fast jag tror det har nog att göra med printer rättighet eller skrivar drivrutiner.

//Rob

print.macosx.pagesetup hittar jag inte...ska den finnas i about:config?

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 20:48

Ja. Men den dyker upp först om du har gått in i Page Setup och ställt in ett utskrifts format. Jag tror du ska nog köra onyx först. Sen prova att köra Print Therapy och fixa allt om du fortfarande har problem. Jag tror det är nog rättigheter med cups eller så saknas lp gruppen och användaren. Print Therapy ska fixa det åt dig.

//Rob

Jag tror jag börjar med Onyx, hellre modifierar jag safari (på nåt vis) så man kan se alla sidor som normalt (Ikea och en del andra blir som konstiga frames) än att betala 30 dollar för att kunna använda mozilla..

Tack för tipset!

Edit: Jag har nu kört Onyx, den kollade allt först och allt var ok. Körde automation enligt skärmdump och efter omstart så fortsätter FF3 att krascha..

Senast redigerat 2009-05-08 21:28

En intressant sak som hände när jag gjorde det här med Onyx var att ikonen för Finder i dockan ändrades. Jag är säker på att det är jag som försökt ändra den, sådär ett halvår sen men det hände inget.. o nu kom den fram..ganska hackig i konturen också...ändra tillbaka på nåt vis?

Firefox fortsätter att krascha vid utskrift, tänker nu prova mig fram för en ny browser...

Tack för alla goda råd.

Bevaka tråden