Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafit öppnar butik i Sundsvall efter konkursen för Postero

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur gör man för att bli speciell?

Senast redigerat 2009-04-29 22:52
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-04 22:04
Ursprungligen av Macaddict:

Hur gör man för att bli speciell?

Handlar där ist för på Apple Storen?
Kan ju vara en ledtråd.

Yes!!

Äntligen! Alltså att de drar igång!

Man måste väl förstås handla väldans mycket grejor då. Själv hoppas jag på något framtida öppningserbjudande i stil med någon hundrings rabatt på en Airport Extreme (fast det lär väl aldrig hända)

I dag har de en annons på lokalpressen:
Ny butik öppnar onsdag 6 maj.

Det finns lite öppningserbjudanden, men inga dramatiska …

http://www.grafit.it/Grafit/nyheter.html

Senast redigerat 2009-05-05 09:35
Ursprungligen av pick-me-up:

I dag har de en annons på lokalpressen:
Ny butik öppnar onsdag 6 maj.

Det finns lite öppningserbjudanden, men inga dramatiska …

http://www.grafit.it/Grafit/nyheter.html

Wow, intressant med 3 månader...

Så var det gjort också …

Var på snabbvisit på Grafit i dag på eftermiddag. Ganska lite folk inne på affären just då, men det hade varit många besökare där redan.

Bekanta ansikten som anställda … och så hälsade jag på också Martin G. som hastigast. Han var upptagen i en diskussion med en kollega.

Jättekul att Dragons vann SM! Äntligen!

Ursprungligen av pick-me-up:

Var på snabbvisit på Grafit i dag på eftermiddag. Ganska lite folk inne på affären just då, men det hade varit många besökare där redan.

Bekanta ansikten som anställda … och så hälsade jag på också Martin G. som hastigast. Han var upptagen i en diskussion med en kollega.

Jättekul att Dragons vann SM! Äntligen!

Jag var också in en runda och passade på att fråga om iSkin-fodral till Touch. De kommer...

Kollade också priset på Airport Extreme (1895 tror jag det var)

Mysig lokal med rymd

Var inne en snabbis på förmiddagen idag. Jättetrevlig lokal, och jag hoppas att det kommer att gå bra för dem.

Trevligt var också att det var det gamla Postero-gänget som jobbade där.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-05-06 21:27

Jag har också varit där och kollat. Fantastiskt fin lokal, måste vara typ Sveriges finaste Apple-affär.

Jag tror att det kommer att gå bra för dom, förutsättningarna är i alla fall bra. Toppenläge, kanonfin lokal och mycket trevlig personal. Det kan inte bli bättre!

Jo, förresten, det kan det - jag saknar en sak, Freddan.

Ursprungligen av Eva:

Jo, förresten, det kan det - jag saknar en sak, Freddan.

Hej Eva!

Long time, no see.

Jag saknar honom också. Han är nog den duktigaste Mac-teknikern som jag har nånsin mött.

Måste kika in där senare idag. Verkar vara en schyst Mac-affär!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 22:11

Be honom att börja då

Yes!!

Mm instämmer med Eva!

Jag hoppas kunna inhandla en dator hos dem via erbjudandet med 3 månader.

Så nu jäklar ser vi till och stödjer dem också (so long Birsta). Måste se till så att vi får behålla vår fina nya mac-butik!

Håller med dig 99,9 posent

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Mm instämmer med Eva!

Jag hoppas kunna inhandla en dator hos dem via erbjudandet med 3 månader.

Så nu jäklar ser vi till och stödjer dem också (so long Birsta). Måste se till så att vi får behålla vår fina nya mac-butik!

Kan vara nästan livsviktigt att tänka på att vi måste stödja de även om de skulle vara lite dyrare. För skillnaden är stentuff!

Vem vill paketera och skicka iväg sin dator till Tokholmen för service?
Senast på fem till sju år går varenda dator sönder på något sätt. Oftast är det nog hårddisken som säger upp avtalet. Men det kan vara av många andra orsaker också.
(Alla har inte råd att köpa nytt vartannat år!)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 19:39
Ursprungligen av pick-me-up:

Kan vara nästan livsviktigt att tänka på att vi måste stödja de även om de skulle vara lite dyrare. För skillnaden är stentuff!

Vem vill paketera och skicka iväg sin dator till Tokholmen för service?
Senast på fem till sju år går varenda dator sönder på något sätt. Oftast är det nog hårddisken som säger upp avtalet. Men det kan vara av många andra orsaker också.
(Alla har inte råd att köpa nytt vartannat år!)

Kloka ord.

Yes!!

Jaså var Martin G på Grafit? Undrar varför.
Funkar inte hans nya företag?

Det är Per och Stig som sköter hela rulliansen där nu.
Någon tekniker ska de inte anställa ännu. De ska till en början vid behov ta ner folk från sina andra kontor. Och även om de har en annan dialekt så är det snuskigt duktiga.
Samt att de har en tekniker för ljud en för film en för maskinvara en för grafikproduktion och några andra.

Grafit har vi som leverantör där jag jobbar och jag kan inte annat säga än att jag är mer än nöjd.

Freddan finns kvar han dog inte i och med Postero krashen. Bara så ni vet.
Tror till och med han har samma tfnnummer.

Martin var nog där bara att hälsa på, skulle jag tro.
Jag hoppas att hans nya firma går bra. Helt okej priser för de tjänster han erbjuder, vad jag kan förstå.

Bevaka tråden