Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickPwn 2.2 Guide för iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

vad betyder det`?
"Works on both BL3.9 and BL4.6"

hur stänger man av itunes utan o avinstallera det, för et kommer upp när ja kör ziphone?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-24 14:19

Var har du varit det sista året? Ziphone ska man inte använda alls eftersom det kan förstöra din iPhone och varför skriver du ens om ziphone i den här tråden som handlar om hur man låser upp en iPhone med quickpwn?

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1557

//Rob

men QuickPwn e bara för mac... jag har ps:/

Ursprungligen av Morelius:

men QuickPwn e bara för mac... jag har ps:/

Läs på.
QuickPwn finns för PC.

Senast redigerat 2009-01-26 20:30
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-24 23:17
Ursprungligen av Morelius:

men QuickPwn e bara för mac... jag har ps:/

Har du ens läst länken som jag skrev? Det står på andra raden länk till windows versionen. Du får söka lite själv på forumet och läsa lite innan du gör något om du är osäker. Men du kan inte anta att vi ska leta reda allt åt dig. Det är därför forumet finns för att frågor som har ställts och besvarts kan hjälpa andra.

Quickpwn finns för båda mac och pc. Men clarified har endast windows guiden.

//Rob

jailbreakproblem

tjena har precis provat att låsa upp min iPhone 2g från 1.2 till 2.2.1 Men när jag skulle återställa telefonen så gick något fel och den hittade ej pwnage restorefilen på något vänster och nu står det att SIM-kortet måste registreras för att telefonen ska funka. någon som vet hur man kan återställa telefonen när den är i ett sånthär läge eller om man på något annat sätt kan fixa det.

//Nicklas

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-07 19:08
Ursprungligen av nicklasmalmberg:

tjena har precis provat att låsa upp min iPhone 2g från 1.2 till 2.2.1 Men när jag skulle återställa telefonen så gick något fel och den hittade ej pwnage restorefilen på något vänster och nu står det att SIM-kortet måste registreras för att telefonen ska funka. någon som vet hur man kan återställa telefonen när den är i ett sånthär läge eller om man på något annat sätt kan fixa det.

//Nicklas

Måste du posta i varenda tråd du hittar?

Hej!

Har uppdaterat med 2.2 quickpwn för ganska länge sedan och allt funkar fint men varje gång jag dockar 2gluren till datorn så kommer det upp en skylt som säger typ -"det finns nya operatörs inställningar till din iphone. Vill du installera dessa?"

Vet någon vad det är och kan man installera utan att pwn:a om den?

Mvh Emiliano

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 17:40

Det här är quickpwn guide. Prova att läsa PwnageTool guiden istället. Du kan också läsa på iClarified sidan.

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-02-19 17:46

hej nu har jag stort problem (tror jag) min kompis som hade en iphone 2g förr i tiden klaga över att jag inte har uppgraderat programvaran i min iphone 2g. och nu när jag kom hem efter nattarbetet så bestämde jag mig att trycka på uppgraderingen.. och till min ej så stora förtjusning så är den nu låst!:( det ända jag kommer in på är larmsamtal på mobilen och i itunes så får jag bara att simkortet är fel "the simcard does not appear to be supported" jag använder telia och har haft mobilen i ett år nu, köpte den upplåst och klar så har aldrig fixat med detta själv..
nu när jag tänkte låsa upp den själv så verkade det ju inte så jätte svårt ladda hem dittan och dattan och bara kör i princip har jag läst på olika forum. minst iaf 3-4stycken och inte minst här men det största problemet ligger i att "QuickPwn" inte äns vill starta det står "the application failed to initialize properly" vad kan det vara för fel och vad ska jag göra? :S väldigt ny i området så ha gärna översikt med detta...

Ursprungligen av BLoMM:

hej nu har jag stort problem (tror jag) min kompis som hade en iphone 2g förr i tiden klaga över att jag inte har uppgraderat programvaran i min iphone 2g. och nu när jag kom hem efter nattarbetet så bestämde jag mig att trycka på uppgraderingen.. och till min ej så stora förtjusning så är den nu låst!:( det ända jag kommer in på är larmsamtal på mobilen och i itunes så får jag bara att simkortet är fel "the simcard does not appear to be supported" jag använder telia och har haft mobilen i ett år nu, köpte den upplåst och klar så har aldrig fixat med detta själv..
nu när jag tänkte låsa upp den själv så verkade det ju inte så jätte svårt ladda hem dittan och dattan och bara kör i princip har jag läst på olika forum. minst iaf 3-4stycken och inte minst här men det största problemet ligger i att "QuickPwn" inte äns vill starta det står "the application failed to initialize properly" vad kan det vara för fel och vad ska jag göra? :S väldigt ny i området så ha gärna översikt med detta...

Vilken guide har du följt?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-02-19 20:14

jag har kollat på de flesta.. använder windows xp. står att det ska funka men det värsta är ju att inte pwnagetool funkar! står ju bara att det blir fel när jag ska starta det! tippsa gärna om nån du vet funka för 2g.. asså vad gör jag för fel, programfan startar ju inte börjar bli lack på detta efter att ha läst om detta nu i 5 timmar och ingen förändring...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-19 20:59
Ursprungligen av BLoMM:

jag har kollat på de flesta.. använder windows xp. står att det ska funka men det värsta är ju att inte pwnagetool funkar! står ju bara att det blir fel när jag ska starta det! tippsa gärna om nån du vet funka för 2g.. asså vad gör jag för fel, programfan startar ju inte börjar bli lack på detta efter att ha läst om detta nu i 5 timmar och ingen förändring...

Sök. Det har tagits upp tidigare. Quickpwn kräver .net framework. Installera det på din win xp så ska det lösa sig.

//Rob

Ursprungligen av BLoMM:

jag har kollat på de flesta.. använder windows xp. står att det ska funka men det värsta är ju att inte pwnagetool funkar! står ju bara att det blir fel när jag ska starta det! tippsa gärna om nån du vet funka för 2g.. asså vad gör jag för fel, programfan startar ju inte börjar bli lack på detta efter att ha läst om detta nu i 5 timmar och ingen förändring...

Och du ska använda den här guiden: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1880

(hur många gånger har jag länkat till den vid det här laget? Kan man lägga in den som kortkommando på tangentbordet?)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-02-20 04:59

heh, får se jag kan inte så mycket om sånt här men var är .net framework som Robo-X snacka om... ok men det har jag faktiskt inte testat så får läsa lite om det åså.. jobbar natt nu så har lite tid att kolla heh och theplague tror jag har läst den guiden lika många gånger som du har länkat den iaf.. för mitt problem ligger ju i att quickpwn.exe itne funkar! men det är snällt ändå av dig att tippsa ännu en gång :D:P

Ursprungligen av BLoMM:

heh, får se jag kan inte så mycket om sånt här men var är.net framework som Robo-X snacka om... ok men det har jag faktiskt inte testat så får läsa lite om det åså.. jobbar natt nu så har lite tid att kolla heh och theplague tror jag har läst den guiden lika många gånger som du har länkat den iaf.. för mitt problem ligger ju i att quickpwn.exe itne funkar! men det är snällt ändå av dig att tippsa ännu en gång :D:P

Och vad fick du för svar när du googlade?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-02-20 15:35
Ursprungligen av theplague:

Och vad fick du för svar när du googlade?

jadu vad fick jag för svar.. att jag kanske skulle ladda hem det och installera:D gjorde och efter det var det inge problem och nu funkar allt perfekt! var ju bara det med .net framework och efter det behöver man ju fan itne nån guide heller för att fatta vad man skulle göra quickpwn var nästan för lätt att hantera!

Ursprungligen av BLoMM:

jadu vad fick jag för svar.. att jag kanske skulle ladda hem det och installera:D gjorde och efter det var det inge problem och nu funkar allt perfekt! var ju bara det med .net framework och efter det behöver man ju fan itne nån guide heller för att fatta vad man skulle göra quickpwn var nästan för lätt att hantera!

Fantastiskt!
Ibland ger google snabbare svar än att ställa frågan på ett forum.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-02-20 15:35

tack!

Svar till the plague och alla andra som har låst sin lur med uppgradering "the simcard does not appear to be supported" eller att man provat att installera en uppgradering så ta ur simkortet och starta quickpwn så funkar det............
Wbrgds
Adde

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 20:50
Ursprungligen av capaintere:

Svar till the plague och alla andra som har låst sin lur med uppgradering "the simcard does not appear to be supported" eller att man provat att installera en uppgradering så ta ur simkortet och starta quickpwn så funkar det............
Wbrgds
Adde

Man behöver inte ta ut sim kortet. Den är fortfarande upplåst men problemet är att telefonen är inte aktiverat efter att man har uppgraderat. När man kör quickpwn så aktiveras telefonen igen vilket gör att man kan använda den igen.

//Rob

Ursprungligen av capaintere:

Svar till the plague och alla andra som har låst sin lur med uppgradering "the simcard does not appear to be supported" eller att man provat att installera en uppgradering så ta ur simkortet och starta quickpwn så funkar det............
Wbrgds
Adde

Vart ifrån får du att jag har låst min lur med uppgradering?!!?

Ledsen att du(the plague) fastnade under den parollen det var inte meningen att du skulle få den, det var Blomm´s inlägg, dålig koll av mig, Om den är uppgraderad och brickad så att den kräver helrengöring så är den enklaste vägen att ta ut simmet eftersom det fungerar med alla uppgraderingar även kraschade 3.0.... Skulle dessutom telefonen vara ny så går det mycket fortare och fungerar varenda gång man gör det, oupplåst eller inte. Imei och simkortsaktivering kontrolleras inte sedan i apples iphone/ipod databas så att du slipper en massa framtida bekymmer eftersom det inte finns något nummer för korsreferens. ipswnr iphone1,1_2.1_5F136_restore.ipsw
wbrgds
Adde

Ursprungligen av capaintere:

Ledsen att du(the plague) fastnade under den parollen det var inte meningen att du skulle få den, det var Blomm´s inlägg, dålig koll av mig, Om den är uppgraderad och brickad så att den kräver helrengöring så är den enklaste vägen att ta ut simmet eftersom det fungerar med alla uppgraderingar även kraschade 3.0.... Skulle dessutom telefonen vara ny så går det mycket fortare och fungerar varenda gång man gör det, oupplåst eller inte. Imei och simkortsaktivering kontrolleras inte sedan i apples iphone/ipod databas så att du slipper en massa framtida bekymmer eftersom det inte finns något nummer för korsreferens. ipswnr iphone1,1_2.1_5F136_restore.ipsw
wbrgds
Adde

Capaintere, jag hoppas att ditt inlägg kommer lösa min gåta!

haar en iphone 2g (2.2.1) som jag Pwnat och quickPwnat åtskilliga ggr.
utan resultat..:(

nyligen har jag fått den att funka med Telia..? men inte Telenor..?!!
(Telia iPhone kontantkorts lanserings relaterat..?!?
(conspiracy teory;)

D>ock använt annat ipsw än vad du nämnt, ska söka den nu!
Antar att den funkar med Pwnage oxå...så man slipper frukt i start up;)

har använt denna:
iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

Telenor here we come, återkommer med resultat!

The J.

capaintere:
Nu får du klargöra: Låser man upp basebandet som kommer med vid iTunes-uppgradering till 2.2.1(=brickad) om man sedan i efterhand QuickPwnar den utan sim-kort?

Yep, Basebandet är bundet att kontrollera med aktuellt simkort och itunes. Om simkortet inte sitter i så missar itunes en flagga för basebandet vilket gör att den tar aktuell ipsw eller rotar i iphone/ipod-databasen efter passande baseband för kombinationen ipsw,iphone(2g). Har inte grottat hardcore i kopplingen med quickpwn men det är bara den som fungerar. Räknade till ca30 talet 2g som har låsts upp så här. Några med fel ipsw och ivriga användare, några som tryckt uppgradering på itunes utan att tänka sig för, Flera hemtagna lurar från usa som har gått igenom och fortfarande går med den lösningen. Hitintils har jag inte fått stopp men någon har säkert inte lyckats så regeln får sitt undantag.
wbrgds
Adde

Ursprungligen av capaintere:

Yep, Basebandet är bundet att kontrollera med aktuellt simkort och itunes. Om simkortet inte sitter i så missar itunes en flagga för basebandet vilket gör att den tar aktuell ipsw eller rotar i iphone/ipod-databasen efter passande baseband för kombinationen ipsw,iphone(2g). Har inte grottat hardcore i kopplingen med quickpwn men det är bara den som fungerar. Räknade till ca30 talet 2g som har låsts upp så här. Några med fel ipsw och ivriga användare, några som tryckt uppgradering på itunes utan att tänka sig för, Flera hemtagna lurar från usa som har gått igenom och fortfarande går med den lösningen. Hitintils har jag inte fått stopp men någon har säkert inte lyckats så regeln får sitt undantag.
wbrgds
Adde

Jaha, detta fungerar bara på 2G?

Teoretiskt sett så fungerar det på 3g med men jag har inte provat praktiskt på nån 3G än så experimentet har uteblivit. Att det har blivit många 2g är nog för att dom kommer i klump från grannen i virginia och då är det praktiskt om man har en lösning som går fort, eller? Det är över ett år sen jag tog hit den första och mindre än tolv timmar sen den sista låstes upp så det är nog rätt spritt. Det som vore intressant och se är vad det är för info 3G skickar till apple i o m Aktivering/upplåsning, för jag har hört att det skiljer sig.
Trevlig helg
Adde

Bevaka tråden