Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång laddtid på Macbook 13"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyss en Macbook 13". Allt funkar som det skall, men den tar väldigt lång tid på sig att ladda från nästan slut, typ 3+ timmar. Nån som erfarit liknande?

Jag köpte en i november (den nya alltså) och har upplevt samma sak. Det stör mig inte sån mycket med tanke på att batteritiden är helt grym. 6,5 timmar när jag använder den som skrivmaskin. Galet bra.

/Viktor

Det är tyvärr priset man får betala för att ha en liten men relativt klen laddare. Använder man datorn så är det inte mycket effekt kvar till att ladda batteriet. Vill ni ladda datorn så fort som möjligt så stäng av eller lägg datorn i viloläge.

Har upptänkt nyligen att det också tar väldigt lång tid att ladda den från att bara ha varit utan ström i c:a 10-15min. Enligt indikeringen behöver den 1:24. Känns lite väl...

Ursprungligen av Fille_jr:

Har upptänkt nyligen att det också tar väldigt lång tid att ladda den från att bara ha varit utan ström i c:a 10-15min. Enligt indikeringen behöver den 1:24. Känns lite väl...

Låter lite mycket, men vanliga litiumbatterier går faktiskt långsammare att ladda när de nått ca 70%. Efter det kan inte laddaren vräka på med full strömstyrka längre och den trappar ner ju närmare full laddning man kommer. Därför kan man inte få särskilt mycket bättre laddtid ens med en kraftigare laddare, om man inte har mer avancerade batterier.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-05-08 11:19

Finns det ingen kraftigare laddare att köpa? Någon som vet? Till andra datormärken som HP bl a finns det laddare som kan trycka på mer ström och således ladda snabbare, men det beror ju såklart på laddkretsarna i datorn med mera.

Ursprungligen av Nubi:

Finns det ingen kraftigare laddare att köpa? Någon som vet? Till andra datormärken som HP bl a finns det laddare som kan trycka på mer ström och således ladda snabbare, men det beror ju såklart på laddkretsarna i datorn med mera.

Köp en MacBook Pro-laddare på 85W istället för de 60W som vanliga MacBooken ligger på.

Men jag kan inte garantera att det går snabbare.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-05-10 00:05
Ursprungligen av henkebarn:

Köp en MacBook Pro-laddare på 85W istället för de 60W som vanliga MacBooken ligger på.

Men jag kan inte garantera att det går snabbare.

Hur är laddtiderna på en MacBook Pro då? Lika långsamma? Annars kan det ju vara värt ett försök...

Ursprungligen av Nubi:

Hur är laddtiderna på en MacBook Pro då? Lika långsamma? Annars kan det ju vara värt ett försök...

Vet inte, har ingen själv. Men det är ju andra batterier i dem också.

1
Bevaka tråden