Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indiespel för alla!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Älskar du indiespel och har hittat något trevligt så får du mer än gärna dela med dig av ditt fynd!

Har nyligen konverterat från helvetet så jag har inte riktigt kommit in i OS X's mjukvaruvärld, men i helvetet fanns det riktigt goa indiespel.

Jag kommer för närvarande på 1 spel som också är till OS X och inte bara för helvetet. Och det är Runhello's Jumpman!
Extremt trevligt platform spel med ett simpelt mål, ta dig till exit. Stödjer Gamepad! (Bäst!)

Förlåt om detta forum inte diggar listtrådar (mer av en listtråd och diskussionstråd hybrid) men jag tycker nog att det borde vara acceptabelt i "Allt Om Spel" forumet?

Give me indiespel!

Kul med tips om småspel! 2D-spel är bra, lätta att spela och behöver inte multimiljonbudgetar. Möjligen är Jumpman lite väl mycket nostalgistuk på (C64-känsla), men det behöver ju inte vara fel, sådana spel kan vara lika roliga som ett miljonfärgersspel i maximal upplösning.

• Medlem
  • 2009-05-10 15:12

Aj aj aj.... Det där spelet, jumpman alltså, kommer bli ett låååångt tidsfördriv känner jag på mig! Det är otroligt beroendeframkallande! Smart tänkt också, lite udda men som sagt också nostalgiskt. Vissa banor klarar man ju på slumpen, men vissa kräver lite tanke

Mera sånt!

Space Phallous
Troligen det mest vrickade horisontala shooter jag spelat. Citat:

Ursprungligen av Från hemsidan:

Space Phallus is a fun shoot-em-up with a retro 8 bit theme. You control the disembodied head of a dog, and fight against hordes of evil space penises.

Jävligt bra faktiskt! När jag såg att det var penisar och sperma tänkte jag "Det här kan ju inte hålla någon kvalité..", men jag hade fel! Otroligt kul, men svårt!
Support för Gamepad dessutom

Gammabros
Ett ganska lugnt shooter, som helt enkelt är trevligt att spela. Men kruxet ligger i att man använder WASD knapparna för att skjuta åt de olika riktningarna och piltangenterna för att åka runt på spelskärmen. Fienderna kommer från alla håll och ger spelet en annan känsla än vanliga shooters.

Braid - Braid

Lek med tiden genom vacker 2D platform miljö. Mycket klurigt pussel spel som jag inte riktigt klarat ut ännu, men jag är bra nära!

Rekommenderas varmt!

Machinarium - Machinarium
Har bara spelat demot med fy fasiken va trevligt det verkar vara. Ett mycket solid point-n-click spel där man löser pussel för att ta sig vidare i spelet. Grafiskt underbart dessutom!

1
Bevaka tråden