Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Airport Extreme hackar!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att få bättre räckvidd på familjens trådlösa nätverk, gjorde jag som jag blivit uppmanad av de flesta... Gå och köp en sprillans ny Router en Airport Extreme av senaste modell med dubbla band och avsevärt bättre räckvidd.

Min ambition och förhoppning var den att:

1. att utöka räckvidden till/med hjälp av en Airport Express som skulle förse mitt kontor i nästa hus med bredband.

2. att förse husets alla macar med snabb och tillförlitlig nätverksuppkoppling. 1st PowerMac G5, 2st Macbook, 1 st Macbook Pro, 1st Imac G5, Powerbook Pismo G3.
Detta har fungerat utan problem med en Netgear g-router. Tanken med en ny APExtreme var att kunna köra macbookarna på n-hastighet och de övriga på g-hastighet.
Problemet är att uppkopllingen hackar upp sig ( iStumbler; bekräftar hackandet)
Jag har provat att byta kanal, flera olika mellan 1-13 (g-bandet) med och utan störkompensation. Ibland ändrar sig den oranga strömmen från hackande block till en jämn och fin ström.... men den lyckan varar inte länge... hackandet sätter åter in.

...åter till No1 Min förhoppning, om bättre räckvidd, gick bara delvis i uppfyllelse pga ovan nämnda hackande.

Snabba frågor för att hjälpa andra här:
- Har du 1st eller 2st routrar inkopplade?
- Vad händer om du kör endast g och inte n?

endast en router, plus en express som utökning. Har provat enbart g-nätet men ingen skillnad.

1
Bevaka tråden