Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Papperskorg är kass!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett tag sen så hade jag ett problem med min papperskorg. Jag kunde inte tomma den. Jag kollade lite tips på nätet och testade lite saker med terminalen. Till slut fick jag den tömd med nu när jag skall slänga något från hårddisken så funkar det inte. Den säger så här: "Objektet "Ny mapp" kommer att tas bort omedelbart. Är du säker på att du vill fortsätta?". Alternativen jag får är Avbryt och Radera. Men när jag tar bort något från ett USB-minne eller liknande så funkar de.
Är det någon som vet hur man fixar detta?

Ursprungligen av billybuster:

Jag kollade lite tips på nätet och testade lite saker med terminalen.

Det vore väldigt användbart att veta vad du gjorde i terminalen. Jag har aldrig hört talas om någon som slängt sin .trash-mapp men det känns som om resultatet möjligtvis skulle kunna bli som du beskriver...

Så funkar det när man försöker slänga saker på en dator över nätverket. Åtminstone på datorer med Windows (SMB-anslutning på kontorsnätverk).

Låter alltså som om din dator tror att papperskorgen finns någon annanstans och inte har rätt att vidare bestämma över innehållet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-05-18 13:40

Som sagt, utan att veta vad du gjorde i terminalen är det svårt att fundera ut en lösning (om nu inte någon varit med om samma sak och löst det förstås)

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-06-06 00:46

Har samma problem.
Har du bytt namn på hem-mappen?
Gjorde jag, då uppstod samma problem.

1
Bevaka tråden