Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Classic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-24 13:21

För ett tag sedan köpte jag en iPod, i och med detta var jag tvungen att upgradera till MacOS 10.2.3, men nu funkar inte quark.
Jag har Quark express som jag kör i OS X genom att först starta classic tillägget som den gör automatiskt. Men nu startar den bara upp classic tillägget och sen blir det något error o quark startar inte. Har testat att installera om classic men funkar ej. Har ett projektarbete som ska va inne om en dag, har allt i quark, skulle uppskatta svar snarast!

MVH Peter

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 16:45

Har du bråttom att fixa detta, starta upp i system 9 (booted). Systeminställingar>Startskiva.
Där ska Quark funka bäst.

Sen ( imorgon) kan du gå tillbaka och undersöka OSX classic.

Ladda hem 10.2.5 combo-uppdateringen (om ingen Quarkmänniska varnar). Kör den. Ladda sen hem Cocktail och kör alla autopilot-alternativen.

• Medlem
  • 2003-04-24 16:54

Jag har aldrig haft sådana problem, men ladda ned den senaste uppdateringen.

Vad är "något error" för dialog? Exakt vad blir det för fel?

Svarar du ja på frågan om att uppdatera OS9, när du startar Classic? Tilläggen som behövs för att köra i Classic-läge uppdateras lite nu och då.

• Medlem
  • 2003-04-24 21:36

jepp jag svarade ja på frågan om att updatera....
men det konstiga är att Photoshop, som jag också kör i classic, funkar
alldeles utmärkt...men ni tror det är ett classic fel då och det beror inte på programmen?

nja det står ingen när ja försöker start det i OSX classic men om ja byter
starkskiva och försöker till OS9 och försöker starta det så står det bara "ett fel av typen 2 inträffade"

cocktail vad är det för något?

• Medlem
  • 2003-04-24 22:33

Du skriver inte vilken QXP du använder. Om det är 3.3 kan det (kanske) lösas enkelt genom att bara starta classicläget först och när classic är öppet starta QXP. Skaffa ClassicSpy eller vad det nu heter och starta Classic från meyraden. Funkade för mig.

1
Bevaka tråden