Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
När jag drog igång uppdateringen så fick Macen fnatt och påbörjade sin preflight uppvarvning. Så det blev att tvångsavstänga med strömknappen. Det verkar dock som om Safari hann uppdateras ändå till 5528.17.
Jag har tidigare skrivit om problem jag haft med att ladda ner dmg-filer (får grått fönster), ett problem som ingen annan verkade ha. Jag tror jag kommit fram till en lösning på problemet - SpeedDownload. Jag hade SD installerat innan jag uppgraderade till Beta 4:an så det kan ju tänkas att det funnits ett plugin som hindrar att Safari tar hand om nedladdningen själv. Då jag tog bort SD vid ett tillfälle så försvann kopplingen mellan plug-in'et och SD och Safari visste inte vad det skulle göra så jag fick mitt gråa fönster...
Efter ominstallation av SD funkar det som det ska igen.
Det gör varken skada eller nytta, jag undrar vad som ska hända egentligen. Jag trodde ~/namn/Library/ skulle öppnas (cmd+shift+A = Applications, U = utilities etc).
Hur cool som helst om man instället för att vara i finder markerar text i något program och trycker bulle+shift+L, då öppnas safari och googlar på den markerade texten! Nice!
Hur cool som helst om man instället för att vara i finder markerar text i något program och trycker bulle+shift+L, då öppnas safari och googlar på den markerade texten! Nice!
Den känns riktigt snabb! Jag har glömt att Safari 4 bara är en beta den har fungerat så bra.
Så nu får vi se vad detta gör! Snabbt känns det i alla fall.
Den känns riktigt snabb! Jag har glömt att Safari 4 bara är en beta den har fungerat så bra.
Så nu får vi se vad detta gör! Snabbt känns det i alla fall.
När man väl fick till med att skifta tabbar, så kändes betan riktigt bra. Skulle inte vara fel med bättre hantering av tabbar. T.ex. om man vill slå ihop en tab med ett bakomliggande fönster.
När man väl fick till med att skifta tabbar, så kändes betan riktigt bra. Skulle inte vara fel med bättre hantering av tabbar. T.ex. om man vill slå ihop en tab med ett bakomliggande fönster.
Var van vid att skifta tabbar mha. cmd + ö eller cmd + ä och det fungerade inte direkt efter man uppdaterat. Det beror på att man körde svenska versionen av safari innan betan.
Var van vid att skifta tabbar mha. cmd + ö eller cmd + ä och det fungerade inte direkt efter man uppdaterat. Det beror på att man körde svenska versionen av safari innan betan.