Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt talljud i min nya iphone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-05-12 20:22

Har en helt ny Iphone. Märkte genast att det skorrade när jag talade i telefon med headsetet. Det är alltså den andra personens röst som skorrar när det blir lite högre ljud (t.ex vid skratt). Har inte röstvolym särskilt högt. Tycker ljudet är burkigt även när jag talar i telefon utan headset. Har även märkt att det blir burkigt ljud när jag lyssnar på podcaster från sr.se.

Någon som vet om ljudvolymknapparna på sidan av iphonen ska sitta lösa? På min "skallrar" de när jag skakar telefonen lite.

Bara att byta skiten direkt eller vad säger ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-13 08:19
Ursprungligen av matte_c:

Har en helt ny Iphone. Märkte genast att det skorrade när jag talade i telefon med headsetet. Det är alltså den andra personens röst som skorrar när det blir lite högre ljud (t.ex vid skratt). Har inte röstvolym särskilt högt. Tycker ljudet är burkigt även när jag talar i telefon utan headset. Har även märkt att det blir burkigt ljud när jag lyssnar på podcaster från sr.se.

Någon som vet om ljudvolymknapparna på sidan av iphonen ska sitta lösa? På min "skallrar" de när jag skakar telefonen lite.

Bara att byta skiten direkt eller vad säger ni?

Mina sitter inte löst alls.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-13 22:37

Byt på en gång.

jag har samma problem med min, som jag haft sen i november...
När jag pratar i telefon så hörs det väldigt dåligt, dock nästan uteslutande när jag pratar med min flickvän eller med chefen som båda har iphone. Med andra som har "vanliga" mobiler hörs det mycket bättre... skall man byta ut telefonen, eller byta headset. har liksom blivit ganska irriterad ett oräkneligt antal gånger, men dragit mig från att lämna in då alla program och annan skit man har på kanske försvinner så man måste börja om frånj början med spel och funktioner på luren...

1
Bevaka tråden