Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern Hårddisk till Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Införskaffat mig en sprillans ny Airport Extreme, har satt upp ett nätverk och det fungerar kanon. Har dessutom kopplat min externa hårddisk till den, men jag hittar inte den i Windows på min PC.

Hårddisken visar dock att den är ansluten till Airport Extremen i Utilityprogrammet som följde med.

Vad ska jag göra för att jag ska kunna komma åt hårddisken i Windows?
Jag använder Windows Vista Business

tack på förhand!

mvh/Johannes

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-14 14:47

Har du installerat AirDisk som följer med på skivan med TimeCapsule i Windows?

Ursprungligen av d99gnu:

Har du installerat AirDisk som följer med på skivan med TimeCapsule i Windows?

Tjo!

Jag har installerat de program som följde med på Airportens Installations-CD, och det är uppdaterat, TimCapsule ser jag dock inte något av på datorn, (är ny i krokarna) och vad jag har förstått, så är det någon form av Backup program, right? Så vad behöver jag det för?

tack för svar!

mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-17 22:05
Ursprungligen av Petts0n:

Tjo!

Jag har installerat de program som följde med på Airportens Installations-CD, och det är uppdaterat, TimCapsule ser jag dock inte något av på datorn, (är ny i krokarna) och vad jag har förstått, så är det någon form av Backup program, right? Så vad behöver jag det för?

tack för svar!

mvh

Time Capsule finns alltid på OSX men inte för windows. Det AirDisk (är osäker på namnet men tror det heter ngt sådant) gör är att låta dig accessa disken. T.ex. kan man få att ens disk heter Y: eller något liknande. Backup:en fungerar dock enbart under OS X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 18:26

Du kan anslutna den som via unc path: \\ipadress.till.airport\namn_på_din_disk

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-05-16 11:46

Behöver man inte Bonjour för windows också? Kan knappast skada i alla fall.

Jag har skrivare ansluten till Extremen och Win2000 använder Bonjour för att hitta den. (Kanske kan det hitta den ändå men med Bonjour går det väl ännu mera automagiskt)

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/windows/bonjourforwindows.html

1
Bevaka tråden