Nä den med 150 appar är inte jailbreakad. förresten slarvade jag, det är bara 8 * 16 + 4 = 132 stycken.
På den jailbreakade har jag 70 stycken. Den läcker också. Installerade om Wunder radio, det finns rapporter om att programmet är buggigt. frågan om läckagekontroll kvarstår. Det finns program för utvecklare som ska analysera memory leakage av en app som håller på att göras, men ser inte att det funkar för att kolla alla. Programmet FreeMemory (som inte är gratis) listar pid och process name men säger inget om hur mycket minne som reserverats.
App nr 133 MemoryInfo sades vara bättre än FreeMemory men den låter mig inte heller identifiera hur mkt minne varje pid-angiven process tagit upp. för övrigt är det väl inte säkert att det bara är processer som listats med pid som lagt beslag på minne.
Efter omstart hde jag 48 MB fritt. Att öppna och stänga Safari gjorde att 14 MB mindre minne fanns fritt. Öppna och stänga Wunder radio tog bort 4 MB. Men ofta när jag kollar har jag bara 2-3 MB ledigt och då slängs jag ur program. hoppas nästa iphonemodell har mer runtime memory.