Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ensoniq mirage Disketter sökes

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, på något sjukt sätt har jag lyckats tappa min diskettbox för min ensoniq mirage innehållandes typ 30 orginaldisketter...arrgh.

Nåväl, jag undrar om någon vet hur man kan få tag på orginalljuden och os:disken till miragen?

Tack på förhand

Claes

Det går fortfarande att köpa på eBay och annat till sura priser. Själv har jag precis fått upp min Mirage och har tänkt arkivera disketterna som diskbilder och delar gärna med mig efteråt. Dock är det ett projekt som, liksom många andra, ligger ett tag fram i tiden.

Gör en sökning så hittar du minst en annan tråd där det diskuteras att swappa Mirage-diskar, kanske kan du få napp där.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-11 12:44

Jag är också peppad på att arkivera och lägga upp miragediskar. Har någon testat mread och mwrite?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-05-12 09:42
Ursprungligen av ZX81:

Jag är också peppad på att arkivera och lägga upp miragediskar. Har någon testat mread och mwrite?

Yo! Såhär 1 år senare har jag bättre koll på m-write etc. Jag lyckades skriva en OS-disk med hjälp av detta. Det enklaste sättet att skapa ett arkiv vore dock via ett disk image-program. Så man helt enkelt klonar disken och då får ut en fil i stil med "diskett.img".

Jag är på så fort vi får igång något. Jag är i sjukt behov av FMT-disketten bl.a. :-/

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-05-12 10:49
Ursprungligen av The Introvert:

Jag är på så fort vi får igång något. Jag är i sjukt behov av FMT-disketten bl.a. :-/

Jag erbjöd ju att skicka över den sist...?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-12 18:34

Trevligt att det är fler än jag som är peppade!

Kayaal: Jag hade fått för mig att mread/-write läste/skrev diskimages?

Ursprungligen av kyaal:

Jag erbjöd ju att skicka över den sist...?

Ja visst ja!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-05-12 19:21
Ursprungligen av The Introvert:

Ja visst ja!

You got PM

Glädje! mina diskar har blivit återfunna. Hade glömt dem i en studio där de blivit bortstädade, men hittades när dom vårstädade. hurra

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-05-18 13:27
Ursprungligen av claesbjo:

Glädje! mina diskar har blivit återfunna. Hade glömt dem i en studio där de blivit bortstädade, men hittades när dom vårstädade. hurra

Perfekt!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-18 18:42
Ursprungligen av claesbjo:

Glädje! mina diskar har blivit återfunna. Hade glömt dem i en studio där de blivit bortstädade, men hittades när dom vårstädade. hurra

Grymt! Du skulle inte kunna tänka dig att arkivera dem? Har stora planer på att styra upp ett öppet arkiv med miragediskar...

det kan jag absolut tänka mig, vore grymt med ett tillgängligt fet-bibliotek till denna mysiga sampler.

1
Bevaka tråden