Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej
jag har en digitalkamera, CD-brännare med Toast.
Jag vill bränna en CD och skicka till vänner i Japan. Dom har en DVD kopplad till TVn och ingen dator. Jag är ganska säker på att den kan läsa "Photo-CD". Men jag kan inte fråga p.g.a. språket.
Kan jag bränna en CD med bilder till dom?
Vilket format ska jag ha (bilder och CD).
--
Olof
--------
You learn most from people who are still learning.
Frågan är om deras DVD kan läsa Kodak Photo CD eller om den kan visa JPEG. Det är två olika format. Om det gäller JPEG då kan du fixa det utan problem men du måste veta max storlek på bilder den kan visa. Oftast det rör sig om max 2.1 megapixlar. Du måste hålla dig till ett givet antal tecken (det rör sig ofta om 11 tecken + ändelsen jpg) när du nämner bilder osv.
Om det är Kodak Photo CD då kan du glömma det. Vad jag vet så du kan inte själv lägga bilder i det formatet.
Skivan ska du bränna i ISO formatet.
Bockar och bugar för det. Jag ska testa genast.
Förmodar att det "ISO" du nämner är lika med" ISO 9660"?
Tack än en gång.
--
Olof
---------
Five out of four people have trouble with fractions.
Skrevs ursprungligen av Olof Svensson Bockar och bugar för det. Jag ska testa genast.
Förmodar att det "ISO" du nämner är lika med" ISO 9660"?
Tack än en gång.
--
Olof
---------
Five out of four people have trouble with fractions.
Ja, det ska vara ISO 9660.
Du kan även lägga serier av bilder i respektive mappar, typ sommarbilder i en "sommar" mapp, vinter i "vinter" osv. Sen är det upp till respektive spelare hur de "själv väljer" vissningen eller man sköter den manuellt. Men det är alltid bra at bränna en testskiva innan man skickar den till någon.