Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låser sig olåst italiensk iPhone vid uppdatering?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag inväntar en olåst iphone 16gb från italien just nu, men jag har hört en del historier om att de sen låser sig till telia/telenor vid registrering/uppdatering via iTunes?
Är det möjligt?
om det nu händer så vad kan man göra för att motverka låsning osv?

Tack på förhand! Sökt men inte funnit något tillfredställande svar

Ursprungligen av sammyboy11:

Hej, jag inväntar en olåst iphone 16gb från italien just nu, men jag har hört en del historier om att de sen låser sig till telia/telenor vid registrering/uppdatering via iTunes?
Är det möjligt?
om det nu händer så vad kan man göra för att motverka låsning osv?

Tack på förhand! Sökt men inte funnit något tillfredställande svar

En olåst från italien ska inte låsas vid uppdatering.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-05-22 19:04

Har aldrig hört talas om och tror inte det finns någon sanning i det jag har iPhone från italien men med operatören tre. Kan berätta en trevlig funktion när man kopplar telefonen så staller den om sig till det språk som du använder i datorn så man behöver aldrig pilla med italienska menyer för att ändra språk. Jag har uppdaterat min telefon och den förblev olåst till valfri operatör men man måste nog aktivera den igen om man byter. Jag önskar dig bara lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-22 19:59

Har två "italienare" med Telenor inga som helst problem med uppdateringar etc = funkar klockrent

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-23 08:41

Läste någonstans för länge sedan att det tidigt togs in amerikanska upplåsta telefoner som såldes i Italien. De kan ju ha låst sig vid uppdatering. Har luren italienskt serienummer enligt apple supports förteckning bör det inte vara ngt problem. Det är väl den viktigaste kollen man bör göra.

Edit:Jag har uppdaterat min belgiska olåsta flera gånger utan problem.

De iphones som säljs i Belgien av bl a Media Markt är bergsäkert olåsta - men de kommer att vara svåra att få tag i. Den officiella importören är operatören Mobistar. Enligt siten Belgium-iphone har Mobistar gett besked till apple premium resellers i landet att inga iphones av nuvarande modell längre levereras.

Senast redigerat 2009-05-26 11:24
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-05-25 21:05

*Flyttad*
Tyckte tråden passar bättre in här även om den handlar om en telefon som är köpt olåst.

Mvh
/mod

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-09 09:34

ändra språk/tangentbord

hejsan, skall till italien i sommar och funderar på att köpa den nya 3GS luren, min fråga är: är det svårt att ändra språk/tangentbords uppställning? eller görs det automatiskt när man dockar den til Macén??

Ursprungligen av tomwer:

hejsan, skall till italien i sommar och funderar på att köpa den nya 3GS luren, min fråga är: är det svårt att ändra språk/tangentbords uppställning? eller görs det automatiskt när man dockar den til Macén??

Nej och nej.

1
Bevaka tråden