Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synka kalender el. kontakter via iTunes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har under en längre tid inte kunnat synkronisera mina kalendrar eller kontakter mellan min dator och min iPhone. Detta problem uppstod när jag testade MobileMe, vilket jag aldrig fick att fungera. Sedan dess har iTunes insisterat på att alla mina kontakter och kalendrar ska synkroniseras via MobileMe, trots att jag inte använder det, och nu inte heller ens har ett konto.

När jag går in i iTunes efter att ha kopplat in telefonen möts jag av följande under info-fliken:

Grejen är att jag inte någonstans hittar var jag ska kunna ändra inställningarna eller helt stänga av MobileMe. Jag vill inte använda det, kan inte använda mig av det, utan vill bara att allt ska synkas som vanligt när jag kopplar in telefonen.

Jag har suttit och Googlat nu i en timme och inte hittat någon vettig information. Är det någon som har en aning om hur jag ska gå tillväga?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-24 20:37
Ursprungligen av peter_lubeck:

Jag har under en längre tid inte kunnat synkronisera mina kalendrar eller kontakter mellan min dator och min iPhone. Detta problem uppstod när jag testade MobileMe, vilket jag aldrig fick att fungera. Sedan dess har iTunes insisterat på att alla mina kontakter och kalendrar ska synkroniseras via MobileMe, trots att jag inte använder det, och nu inte heller ens har ett konto.

När jag går in i iTunes efter att ha kopplat in telefonen möts jag av följande under info-fliken:

Grejen är att jag inte någonstans hittar var jag ska kunna ändra inställningarna eller helt stänga av MobileMe. Jag vill inte använda det, kan inte använda mig av det, utan vill bara att allt ska synkas som vanligt när jag kopplar in telefonen.

Jag har suttit och Googlat nu i en timme och inte hittat någon vettig information. Är det någon som har en aning om hur jag ska gå tillväga?

Har du provat Systeminställningar:MobileMe:Synkronisering?

Jag kan inte ändra något i Systeminställningar:MobileMe eftersom jag inte har ett aktivt MobileMe konto. Det kommer bara fram en dialogruta som ber mig uppgradera kontot.

Har du gått in i systeminställningarnam mobilme > Konto och väljer logga ut!

Du kan även under inställningar kontakter, webläsare m.m klicka bort synkroniseringen där.

Annars är Mobilme suveränt med sync on the air. Skapa ett nytt testkonto och prova, va rlite strul i början men nu går det galant.

Jo jag har loggat ut från MobileMe, och när jag är inloggad kan jag ändå inte ändra på något. Det är dock inte heller något som är aktiverat i den panelen överhuvudtaget.

Det ska väl inte behöva vara så krångligt att bara stänga av tjänsten och återgå till vanligt?

1
Bevaka tråden