Hejsan!
Jag försöker få script-steget "Utskriftsformat (Återställ)" att "fastna" i ett manus, men det går inte. Har gjort två manus både enligt instruktionerna i manualen och enligt som det brukar fungera i FileMaker.
Man gör så här enligt manualen:
1. Välj utskriftsformat och ställ in.
2. Skriv ut och ställ in.
3. Öppna ditt manus, lägg in steget för Utskriftsformat och stäng.
4. Öppna igen och tryck stäng och välj då Ersätt för utskriftsformat.
Jag har provat en massa varianter av denna procedur, men det fastnar inte. Har provat göra om manuset från början, att slänga steget, stänga, öppna igen och lägga in steget och förstås att öppna, stänga och markera Ersätt då man får frågan.
Dels har jag provat att göra detta via Terminal Services i Windows som kör FileMaker som öppnar databaser på en FM-server i nätverket, dels i Mac OS X fortfarande öppna på en server i nätverket, och avslutningsvis direkt från min lokala hårddisk i Mac OS X. Tycker jag har provat det mesta varianterna av de rekommenderade stegen i alla tre situationerna, men det hjälper inte. FileMaker skriver konsekvent ut på den skrivare som valdes sist, inte den som är "vald" i manuset.
Skrivarna är en HP LaserJet 2100M och en HP LaserJet 4VM.
Har googlat och kollat på FileMaker Support men inte hittat något spännande där heller.
Någon som har några teorier?
/Ola