Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är alla kortkommandon relaterade till F1-F12 körda om man kör MacBook?
Jag får inte t.ex. Ctrl F1-12, Alt F1-12, Command F-12 att funka heller.
Det händer en massa konstiga saker.
Har du provat att koppla bort de där specialfunktionerna (volym, ljusstyrka mm) mha inställningen "Använd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna" (Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> Tangentbord)?
Du får klura ut vad du använder oftast och utifrån det välja hur du ska ställa in den parametern som jag tipsade om - OM du ändrar inställningen så kommer du istället att nå ljus- & ljudknapparna genom att hålla in fn.
Lite OT ang detta: Jag stör mig på att det på MBP är fler f-tangenter uppbokade till larv än vad det var på min gamla Powerbook. På Powerbooken fanns det några "lediga" f-tangenter som då hade sin vanliga funktion - på så sätt kunde man blanda mellan ljud/ljus/etc-knappar och riktiga f-tangenter och slapp använda den där fn-tangenten lika mycket.
Med teis tips byter funktionerna plats så att man styr volym etc när man håller nere fn. Kan vara smidigt om man sitter mest i Logic eller andra program som använder F-knapparna.
Jag stör mig också på det, fast ännu mer att de flyttat runt på knapparna. F9-F12 funkade bra för Exposé, och att skyffla runt dem känns lite poänglöst.