Jag har ett par konton hos one.com. Har tidigare varit kund hos Loopia. Jag tycker att supporten är bra hos båda, med litet plus för one.com som har 24 h livechat. Att sedan priset är så lågt som 12 kr/månad gör ju inget.
Sannolikt är det extremt stora fördelar med stordrift i denna bransch. One.com har över 650 000 kunder.
Så här skriver dom på sin hemsida:
Sedan grundandet av One.com (B-one) 2002 av Jacob Jensen, har One.com haft en konstant tillväxt och har i dag mer än 650.000 kunder i 149 länder, och hanterar mer än 48.000.000 e-mail och 8.000.000.000 webbsides-träffar varje månad. (Juni 2008)
Risken att de skulle plötsligt lägga ner är nog mest teoretisk. Men det är klart - har du ett företag som har råd att betala kan du ju lägga äggen i två korgar. Men om ena korgen spricker är du ändå utan webbplats.
Så min slutsats är - satsa på en pålitlig leverantör!