Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väldigt lågt ljud i Windows XP på min iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac (nyaste modellen). Installerade Windows XP med integrerat Service Pack 3. När jag sen försökte installera drivrutinerna så kraschade installationen varje gång. Antar att det beror på SP3? Jag löste det hela genom att installera de drivar som gick att installera separat bl a ljud. Dock blev ljudet extremt lågt. Jag måste vrida volymknappen på högtalarna till max för att det överhuvudtaget ska bli acceptabel volym.

1. Nån annan som haft problem med låg volym?
2. Tror/vet ni om detta har att göra med SP3?
3. Vad är bästa lösningen? Installera från en Windows-skiva som inte har SP3 integrerat?

Alla Windows XP-skivor som säljs idag är väl SP3? Så varför skulle SP3 ha någon betydelse i detta fallet? Då skulle ju alla med nyare Windows-skivor ha detta problemet.

För det är väl ingen "ful-skiva" vi pratar om?

Vilka drivrutiner var det som du installerade och som kraschade?

läste nånstans att man skulle installera drivar innan man installerade sp3

Tar det uppenbara först. Vill inte "idiotförklara" men...

- Har du vridit upp volymen på max i kontrollpanelen för volyminställningar?
- Vridit upp volymen på max på tangentbordets volymknappar?

ja och ja

Jag har samma problem... Jag kör windows 7 i nuläget, men körde XP tidigare. Ska ta tag i skiten nu och kolla med Realtek. Hör av mig om det löser sig.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-02 23:42

Jag fick lågt ljud i WIndows 7 när jag installerade Realteks drivrutin från deras hemsida. Men sen när jag installerade om Windows 7 och tog drivrutinerna från OS X skivan så fick jag högt ljud.

Så kolla drivrutinerna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-02 23:59

Skumt. Jag får för högt ljud. Så den börjar klippa och ha sig, strul...

1
Bevaka tråden