Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slött intranät

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag ett Airport Card i min PowerMac G4 MDD tillsammans med en Airport Express och en PowerBook G4. Att överföra mellan datorerna tar en evighet, det går mycket långsamt. Ska det verkligen ta 6-7 timmar att överföra 4-4,5GB mellan datorerna? Internet är slött på PM men hyfsat snabbt på PB. Kan det har någon betydelse att det är usb- resp firewire-disk som är utdelat jag jobbar emot? De sitter inkopplade på PB.

Inte nog med det så har jag öven problem med iTunes mot Airport Express , fjärrhögtalare. Jag får ofta felmeddelandet "Ett fel uppstod vid anslutningen till högtalaren "CX". Ett okänt fel uppstod (-3256)."

Du är medveten om att airportkortet i din powermac g4 mdd är av standarden 802.11b (11Mbps) och det är endast teoretisk hastighet, hastigheten du kan uppnå är nog snarare 5-6 Mbps.

Usb ger längre tid jämfört med datorns hårddisk och firewire har jag ingen erfarenhet av. Om du vill överföra snabbare använd trådbundet ethernet eller ta disk direkt till den dator du vill överföra till.

1
Bevaka tråden