Jooke: Självklart är ju alla svar på frågan varför Apples slutat med live-sändningar i ett forum som detta, förstås spekulationer. Du får fråga Apple eller Steve Jobs om du skall ha ett riktigt korrekt svar.
Jag tror både Rob och capeman har rätt, men vill tillägga min egen spekulation, att Apple vill att de som betalat biljett och tagit sig till evenemanget ifråga skall faktiskt få se det hela först av alla, och övriga får se det senare.
Överbelastning kan alltså vara ett skäl, såväl som att Apple inte tycker det lönar sig att lägga tid och pengar på direkt-sändning över nätet (att hyra servertid för sådant hos tex Akamai kostar en del) tillsammans med det faktum att antalet tittare inte påverkas mycket av fördröjningen och därmed kan de använda egna servrar istället.
Att det skulle vara pga data-strul tror jag inte alls har med saken att göra. Det finns intervjuver och berättelser på nätet om hur mycket jobb som ligger bakom en Keynote, däribland upprepade repetitioner av hela keynoten om och om igen tills det hela sitter som en smäck.
Här tex:
http://www.guardian.co.uk/technology/2006/jan/05/newmedia.media1