Hej alla! Jag skrev följande brev till dem:
- - -
Hej!
Glädjande att höra att SHB vill behålla sina kunder även de som har en Mac som är byggd efter 1999! Betyder detta även att BankID kommer att fungera på OSX? Någon shipping date på detta också? Vänligen, bla bla bla.
Och fick detta svaret:
Hej. Det finns ett problem med kopplingen mellan java och webbläsaren för Mac OS. Detta gör att vår java-klient inte kan skicka information, tex en inloggning, tillbaka till servern där man vill logga in. Bankernas ID-tjänst arbetar tillsammans med Apple och IBM för att hitta en väg att lösa problemet men i nuläget har vi ingen färdig lösning och därför heller inte något datum då det kan vara klart. Det är viktigt för oss att alla bankernas kunder skall kunna hämta ut ett BankID så vi kommer fortsätta att söka en lösning. // mvh, Ralf Bjerström
Vad jag undrar är: Vad menar han med "webbläsaren för Mac OS". Jag blir tokig på sånt här..! Jag vet att det har nämnts tidigare att det är nåt java-vajsing. Men HALLÅ! kan inte Apple skriva en kod som fungerar. Är detta inte ganska löjligt? Man kan ju skriva en massa annat skit som det behagar dem, videoredigeringsprogram m.m. Jag fattar inte var proppen sitter! /sjovall