Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som man kan impa på polarna med?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-28 16:06

Ofta när jag tar fram min PB och visar den för mina PC-kompisar brukar de bli imponerade att datorn är så liten och snygg. Sedan säger de ofta: "Visa något häftigt!" Vad ska jag visa dem för att de ska bli riktigt imponerade och inse att Mac rular fett?

Skicka SMS och styra program via bluetooth brukar funka. Efter en keynote-presentation var det en hel del som var riktigt imponerade. "Va! Kan man styra datorn med mobilen?" var en kommentar jag fick från många.

Nu vill jag ha tips på fler program som visar hur coolt mac är. De behöver inte vara nyttiga på något sätt och få gärna ha ett flashigt utseende.

Terminalen funkar bara på linux- och unixfolket. På flickvännen och andra tjejer brukar det inte räcka långt.... Det måste finnas mängder med coola gratis- och sharewareprogram ute i cyberrymden någonstans.

iTunes är bra mycket läckrare än WinAmp... snygga skärmsläckare finnes det åsse gott om...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-28 16:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
iTunes är bra mycket läckrare än WinAmp... snygga skärmsläckare finnes det åsse gott om...

Jepp, det brukar också funka. Framför allt att styra iTunes med min T68i och få låtnamnet uppläst.

/OT/ Ibland är det nästan läskigt snabbt som man får svar på sina frågor här... /OT/

En fräck skärmsläckare rullandes i bakgrunden på skrivbordet kanske? Sen tar du fram ett Terminal-fönster och ställer in lite transparens. Flytta runt fönstret ovanpå den rullande skärmsläckaren.

Program för att starta skärmsläckare i bakgrunden:
xBack

Några läckra skärmsläckare

Skärmsläckaren SaveHollywood kan spela Quicktime-film eller Flash-film. Ställ in xBack att använda SaveHollywood så kan du även spela filmer i bakgrunden.

SaveHollywood

Skärmsläckaren Flurry eller Solaris på skrivbordet är jävligt coolt!

• Medlem
  • 2003-04-29 10:23

iTunes 4

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anton S
Ofta när jag tar fram min PB och visar den för mina PC-kompisar brukar de bli imponerade att datorn är så liten och snygg. Sedan säger de ofta: "Visa något häftigt!" Vad ska jag visa dem för att de ska bli riktigt imponerade och inse att Mac rular fett?

Att du ens bryr dig om att försöka knäcka dina PC-polare med häftiga program....
skit i det och låt dom ha sina PC-manicker, det räcker väl med att du vet att din PB rockar !!!!!

man behöver inte vara kool i andras ögan för att vara kool....

Jag skulle säga att det räcker att lägga till en skrivare för att knäcka vilken PC-övertygad som helst.

Eller addressboken, sherlock (översättning, väder, filmsökning & visning av trailer), skapa en pdf eller varför inte dra igång classic och visa att ännu ett OS går igång i ett nytt fönster och alla "gamla program" funkar.

- Slice -

Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
Att du ens bryr dig om att försöka knäcka dina PC-polare med häftiga program....
skit i det och låt dom ha sina PC-manicker, det räcker väl med att du vet att din PB rockar !!!!!

man behöver inte vara kool i andras ögan för att vara kool....

Vi vill ju bli fler som är coola...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-04-29 13:20

- Keynote
- Omnigraffle
- Safari (tabbar)
- Kompilera Java i Terminal
- Vila/Vakna med locket
- VPC
- iPhotos bok-funktion
- iPhotos hemsidafunktion
- mm. mm. mm.

Låter lite banalt, men många PC-nissar tror inte man kan köra Office-paketet på Mac... så det är ett råd som jag vill ge, även om häftighetsfaktorn är minimal.

Ananrs brukar jag vara lite elak och köra en film i bakgrunden som jag lyssnar på iTunes (min egen filmmusik) och sen surfar på nätet eller gör något annat så att de ser att det inte hackar en bit i varken film eller musik.

• Medlem
  • 2003-04-29 21:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
Låter lite banalt, men många PC-nissar tror inte man kan köra Office-paketet på Mac... så det är ett råd som jag vill ge, även om häftighetsfaktorn är minimal.

Ananrs brukar jag vara lite elak och köra en film i bakgrunden som jag lyssnar på iTunes (min egen filmmusik) och sen surfar på nätet eller gör något annat så att de ser att det inte hackar en bit i varken film eller musik.

Och sedan när man lägger ner filmen i docken och har på förstoring så tappar de flesta hakan!:D

1
Bevaka tråden