Jag har problem med min MacBook. Ungefär varannan gång kan jag inte stänga av den ordentligt. Jag trycker på startknappen en gång, väljer "Stäng av" i fönstret som kommer, utloggningen påbörjas, ikonerna på skrivbordet och menyraden i överkanten försvinner, men sedan händer ingenting. Efter 5-10 minuter är jag tvungen att hålla startknappen nere för att tvångsavsluta OS. Om jag trycker på startknappen igen bara en gång kommer samma dialogfönstret igen där jag kan välja att stänga av datorn.
Problemet inträffar ungefär varannan gång men jag finner inget konkret mönster. Jag avslutar alla öppna program innan jag stänger av datorn.
Jag har hoppats att OS uppdateringarna skulle lösa problemet men det består i princip sedan datorn var ny (ca 1 år tillbaka).
För några veckor sedan fick jag ett tipps om att kontrollera skivan. Jag gjorde det och mycket riktigt behövde den repareras. Men reparationen löste inte utloggningsproblemet. Jag är fortfarande tvungen att stänga av datorn genom att hålla startkanppen nere med jämna mellanrum.
Har någon andra förslag på vad kan göras?