För mig har denna funktion inte varit super viktig men många röster hördes när iPhone 3G kom och inte hade någon MMS funktion. Nu kan vi ju alla glädja oss att vi kommer att få detta direkt i den nya OS 3.0 Och på så sätt så har en bra telefon blivit bättre.
Jag vet vid denna tidpunkten inte hur MMS kommer att fungera som app för oss som redan har Telia eller hur det kommer att bli för oss andra som via olika sätt använder en annan operatör. Men min gissning är att för de som har Telia, Halebop och nu Telenor kommer att få automatiska inställningar för MMS app.
Så nu är min frågan hur går det för oss andra då, för min del en olåst telefon från Italien (de säljs obundna där) med operatören "3" det finns andra som har gjort på andra sätt kommer vi att gå miste om denna sociala funktion? Varför ställer jag denna frågan då, undrar ni.
Ja, som jag ser det så krävs det speciella inställningar i en modern telefon från Finland eller Sverige för att få en fungerande MMS med rätt operatör.
Och vad jag har sett idag så har jag inte sett någon sådan inställnings panel i iphone.
Välkommen med ider spekulationer eller fakta !