Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC-grill i Umeå 090608

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-06-09 00:27

Oh, wait. I'm confused.

Well, det var ju en bummer igår kväll, även om vi hade trevligt med grillningen och så. Extra surt när jag nu sett keynoten och den innehöll en hel del godsaker och jag tänkte flera gånger att nu skulle vi ha suttit tillsammans och sett detta... nåja, det blir inte alltid som man vill. En av förklaringarna tror jag var längden på keynoten, den blev ju drygt 2 timmar faktiskt, riktigt lång.

Ja, den var verkligen lång och bra. Bättre lycka nästa gång!

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-09 13:48

Blev ju en trevlig grillning iaf.

Helt klart, tack för lån av grill!

Och så fick jag en chans att visa hur kul Louis C.K. är!

Faktiskt! Han var ju riktigt jäkla rolig måste jag säga.

• Medlem
  • 2009-06-09 22:41

Jag säger också tack till alla. Det är vår envishet (och traditionsbundenhet) som någon gång emellanåt belönar oss. Alla kvällar är inte lyckade - det är för att de extra roliga kvällarna ska kunna glimma i mörkret.

Ett alternativ i framtiden vore att samlas i ottan, ta en god frukost tillsammans och se keynoten då istället. Kanske rent av en hotellfrukost om man vill lyxa till det.

Men jag vet inte riktigt, det blir ju inte samma feststämning och folk kanske har bråttom till jobbet osv... vad säger ni?

• Medlem
  • 2009-06-10 14:59
Ursprungligen av Adrian B:

Ett alternativ i framtiden vore att samlas i ottan, ta en god frukost tillsammans och se keynoten då istället. Kanske rent av en hotellfrukost om man vill lyxa till det.

Men jag vet inte riktigt, det blir ju inte samma feststämning och folk kanske har bråttom till jobbet osv... vad säger ni?

Jag tycker det låter så sjukt geni att det inte är klokt. Varför har vi inte gjort det tidigare? Jag var på en "morgonföreläsning" på den där restaurangen med vita soffor (v d n h) en gång. Det började sju. King.

Och börjar vi i ottan (05:00) ligger strömmen helt säkert ute, och det blir en mäktig start på dagen och allt är fint.

Bråttom till jobbet må väl vara, men om man är mer nattuggla än morgongök så känns det lite motigt att stiga upp innan man har lagt sig.

Kliva upp i ottan!?! Är du dum eller!!?!?

Well, skaffa en liten knodd som vaknar vid fem på morgonen så får ni en helt annat tolerans för att vara upp tidigt, hur mycket nattuggla man än är...

Fördelen skulle ju vara att vi garanterat skulle ha en keynote att se i alla fall.

Men vi skulle garanterat va sura och vresiga också

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-10 14:31
Ursprungligen av Johan S:

Ja, även om Steve skulle släppa en 16-core MacBook med 12 timmar batteritid för 6000:-, vi skulle ändå gnissla tänderna och vara besvikna på Apple

lufra: Var det Costas du var på? Eller vad den nu hette innan dom bytte till Costas.

Hursomhelst, frågan är hur tidigt man skulle behöva börja? Är alla låste till att vara 8.00 på jobbet? Om folk kan flexa till 9.00 så skulle man ju kunna se videoströmmen mellan 6 och 8, hinna snacka om det en halvtimme och sen vara på jobbet 9.00.

Ursprungligen av Johan S:

Vi får se till att ordna fri tillgång på kaffe, så de vresigaste får sig en rejäl koffeintripp

Ursprungligen av rhesus:

Ja, även om Steve skulle släppa en 16-core MacBook med 12 timmar batteritid för 6000:-, vi skulle ändå gnissla tänderna och vara besvikna på Apple

Well, det är väl så det brukar låta här på 99mac också...

Vaffan! Ni är ju helt tokiga! "There's a five o'clock in the morning now?"

<surgubbe>Vi får väl se...</surgubbe>

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-10 15:32

Isolera er från internet och dagspress tills kvällen efter.

Det är ju bara att plugga ur inkommande fiber på jobbet så är man säker.

Men på riktigt alltså... Jag tror hellre jag kör kvällsrace med risk att bli besviken än att stiga upp onödigt tidigt. Noll vuxenpoäng till mig!

Ursprungligen av joakimo:

Isolera er från internet och dagspress tills kvällen efter.

Där har du en riktig utopi.

Även om jag skulle lyckas undvika alla som vill fråga mig om kommentarer på nyheterna så skulle jag ju själv ha abstinens av att inte kunna gå in på 99mac och klaga på alla som klagar och sånt som hör till

Ursprungligen av staed:

Det är ju bara att plugga ur inkommande fiber på jobbet så är man säker.

Ja, förutom att man inte längre kan utföra sitt jobb då...

Ursprungligen av staed:

Men på riktigt alltså... Jag tror hellre jag kör kvällsrace med risk att bli besviken än att stiga upp onödigt tidigt. Noll vuxenpoäng till mig!

Well, då har jag lösningen som kommer att göra alla nöjda:

Du går dit kvällen innan och sitter och ser på YouTube-klipp fram till 6 på morgonen då vi andra dyker upp! Case closed!

Ursprungligen av Adrian B:

Du går dit kvällen innan och sitter och ser på YouTube-klipp fram till 6 på morgonen då vi andra dyker upp! Case closed!

So very true

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-10 22:58

Jag gillar iden med morgonträff. Är sjukt morgonpigg.

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-06-13 21:58

Jag tycker det låter som en strålande idé Adrian. Hotellfrukost och keynote, kan man starta en dag mycket bättre? Det bör vi testa nästa gång, sen kan vi utvärdera efteråt om det är nåt att fortsätta med.

Men... Om man ska köra i ottan; var ska man då glo på strömmen?

Ursprungligen av staed:

Men... Om man ska köra i ottan; var ska man då glo på strömmen?

Jag tänkte mig, utan att ta hänsyn till kostnad och så, att det kanske fanns ett konferensrum eller liknande om man nu tog sig lyxen att besöka ett hotell. Det behöver ju inte bli så många kronor om man är ett gäng. Vem vet, kanske vi kan äska bidrag från sheriffen i värsta fall...

Eller ännu bättre, vi kanske känner något med kontakter i Umeås hotellvärld?

Höll på att glömma det, lite bilder från kvällen förstås.

Edit: Bildkvalitén är lite sådär, men det beror på att de sparas om när man laddar upp dom genom forumet, tyvärr.

...och två till:

Bevaka tråden