Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på klockradio med iPod stöd

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-06-13 15:51

Där låg den på hyllan på Elgiganten. En riktigt hyfsat snygg klockradio med iPod-docka. Inte ens det föga förtroendeingivande namnet Logik (model LOGCRI138E) kunde hålla mig borta.

Stöd för flertalet iPod-modeller (adaptrar medföljer) dock inte Touch eller iPhone, digital klocka och radiotuner (AM, FM), iPod-stöd, alarmsignal (buzzer), två separata alarm med valfri väckning (även olika radiostationer), sladd för inkoppling av en yttre enhet, sommar/vintertidsknapp, två olika ljusstyrkor på displayen och sist och faktiskt även minst en liten smart fjärrkontroll.

Alarmen ökar i ljudstyrka i 24 steg var 5:te sekund, och det går att snooze:a (10 minuter åt gången) och insomningsautomatik. Min iPod 60GB (5:te generationen) fungerar perfekt och iPod:en laddas då även upp.

Det roligaste av allt var dock prislappen på 399:-. Det är ju rent av riktigt billigt för allt ovanstående , tycker jag. Om iPod supportas så brukar bara det ju ofta innebära en hög prislapp. Klockradion bredvid (Logitech) kostade närmare 2000:-...självklart bättre, men ändå det är ju bara en klockradio.

Hoppas att någon blir glad över tipset :).

mvh Manor

• Medlem
  • Danderyd
  • 2009-06-15 14:48

Uj.... kanske man skulle skaffa en sånt.

1
Bevaka tråden