Hej allihopa,
En lite update. Först och främst tack så mycket Capeman Det känns underbart.
Åter till diskussionen. Jag har nu pratat med 5th Avenue Apple Store där datorn blev inköpt för att få en kopia av mitt kvitto. Sedan ringde jag till Apple Care Sverige och berättade om min situtation och hur mycket pengar det kommer kosta mig. Som jag ovan nämnt så var det logikkortet som gick efter 1 år och 2 månader. Det betyder alltså att min garanti hade gått ut. Jag pratade med de och var väldigt trevliga och tillmötesgående.
Jag förklarade de situationen för de , att det är inget jag kan ha påverkat vilket tyder på att det är alltså ett fabriksfel, vilket de ganska snart också insåg.
Först pratade jag med kundtjänst sedan kopplades jag till Customer Relations avdelningen vilket gav följande beslut.
"Pelle" på Customer Relations ville erbjuda mig att täcka en del av kostnaden i och med att garantin hade gått sönder, vilket då jag förklarade för honom att jag hade gärna stått för kostnaden själv ifall det är jag som har tagit sönder produkten, men i detta fall var det alltså logikkortet som gav upp och det var ett fabriksfel enligt MacForum. Jag refererade till min kontakt som kollade på MacBooken och "Pelle" ringde då upp MacForum för att prata med Service avdelningen.
"Pelle" lovade att återkomma till mig innan veckans slut med ett beslut.
Tidigt på midsommarafton så ringde min telefon med ett okänt nummer och jag orkade egentligen inte svara, men gjorde så likaväl. Det var "Pelle" från CL och han hade ett beslut till mig vilket de gemensamt kommit överrens om att Apple står för hela reparationskostnaden.
Jag hojtade och skrek av lycka, inte minst för att datorn är räddad och det kommer vara rent kostnadsfritt samt att jag kommer bli pappa. Så min midsommar har varit helt fantastisk!
Till Er alla ett stort tack, inte minst heller till APPLE som var väldigt trevliga och lyhörda samt löste mitt problem. Hoppas denna tråd kan hjälpa folk i framtiden vid liknande fel.
Tack och Adjö!