Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan alla uppgradera till 3.0 via itunes?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sjukt okunnig. Så jag behöver er hjälp.

Hade en 3G via Telia, som jag tappade. Köpte en upplåst jailbreakad i US som jag kör med Telia SIM. Kan jag uppdatera till 3.0 imorgon via iTunes utan problem?
Har inte uppdaterat iTunes på evigheter 8.02 - men gissar att jag blir tvungen om det ska bli åka av...

Kickar igång med en ananas för att ge en hint om vad de tryckt i för program.

Stort tack på förhand!

Martin

Ursprungligen av maraqv:

Sjukt okunnig. Så jag behöver er hjälp.

Hade en 3G via Telia, som jag tappade. Köpte en upplåst jailbreakad i US som jag kör med Telia SIM. Kan jag uppdatera till 3.0 imorgon via iTunes utan problem?

Nej, om du har en jailbreakad och upplåst är det inte bara att uppdatera hur som helst.

Citat:

Har inte uppdaterat iTunes på evigheter 8.02 - men gissar att jag blir tvungen om det ska bli åka av...

Har inte en aning om det.

Citat:

Kickar igång med en ananas för att ge en hint om vad de tryckt i för program.

Va?!!?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 23:20
Ursprungligen av maraqv:

Sjukt okunnig. Så jag behöver er hjälp.

Hade en 3G via Telia, som jag tappade. Köpte en upplåst jailbreakad i US som jag kör med Telia SIM. Kan jag uppdatera till 3.0 imorgon via iTunes utan problem?
Har inte uppdaterat iTunes på evigheter 8.02 - men gissar att jag blir tvungen om det ska bli åka av...

Kickar igång med en ananas för att ge en hint om vad de tryckt i för program.

Stort tack på förhand!

Martin

Ja, du behöver 8.2. Men då kan du inte jailbreaka. Så mitt tips är att avvakta till det kommer schysta guider på http://www.iclarified.com/tutorials/index.php

Upplåsning av operatörs lås på iPhone 3g med 3.0

Så kom dom betryggande nyheterna för alla som råkat låsa sin iphone med att installerat 2.2.1 med nya modem firmwaren.
Nu kommer Ultrasn0w som låser upp din telefon från 3.0 med dess tillhörande modem firmware. Så alla som sitter med en (iPhone "Touch") kommer kunna använda sin telefon igen.

kolla in på Dev-Team Blog

Tror inte jag e ensam att tycka det e skönt att man kan uppdatera till nya firmwaren och för den delen nya itunes 8.2 och kunna använda vilken operatör som helst.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-18 01:39
Ursprungligen av maraqv:

Kickar igång med en ananas för att ge en hint om vad de tryckt i för program.

Ananasen kan man välja att ersätta det vanliga äpplet när man låser upp/jailbreakar telefonen i Quickpwn tror jag. Dvs, din telefon är upplåst och du bör inte uppdatera innan 3.0 går att låsa upp!

Är inte intresserad av upplåsning bara jailbreak så man kan få ett riktigt Tema... när komma ?!

De säger ju imorgon.
Håll koll här: http://blog.iphone-dev.org/

Ursprungligen av theplague:

De säger ju imorgon.
Håll koll här: http://blog.iphone-dev.org/

Trodde det endast gäller upplåsning av SIM det är jag inte intresserad av utan endast Jailbreak men det är väl detsamma program man skall använda då kan jag tänka.

Ursprungligen av @ndreas:

Trodde det endast gäller upplåsning av SIM det är jag inte intresserad av utan endast Jailbreak men det är väl detsamma program man skall använda då kan jag tänka.

Ja det brukar vara så med ett par extra utföranden om man ska låsa upp.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-19 09:49

Slog ihop 2 trådar om samma sak.
/mod

1
Bevaka tråden