Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.2.1 till 3.0 2G

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Har 2G iPhone med 2.2.1 installerad. Den är upplåst, aktiverad och jailbreakad med winpwn.

Jag har läst lite här och där och förstått att man kan uppdatera till 3.0 via iTunes redan nu, om man har kört pwnage-metoden. Dock blir luren inte jailbreakd om man gör detta men den behåller aktivering och upplåsning.

Jailbreak spelar ingen roll för mig så jag vill testa. Dock funderar jag på om jag använt pwnage-metoden eller ej. På iFun.se beskrivs pwnage-metoden som antingen pwnagetool eller quickpwn. Eftersom att jag kört winpwn vet jag ej om det är safe för mig att köra.

Saxat från iFun.se:
"Jag har själv testat att uppdatera min iPhone 2G som körde 2.2.1 upplåst med pwnage-metoden. Efter uppdateringen till 3.0 är aktiveringen och upplåsningen kvar, det gick utmärkt att ringa med Telia"

Har någon annan som har iPhone 2G med 2.2.1 som är kört via winpwn lyckats att uppdatera till 3.0 via iTunes?

I annat fall, är det värt att testa?

MVH

//Henrik

Starta inte nya trådar utan att kolla om det redan finns sådana som behandlar ditt ämne!:

http://www.99.se/upplasning-jailbreak/266113-uplasning-gamla-iphone.html
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/266059-uppgradera-till-3-0-via-itunes.html

Och när du väl postar posta i rätt underforum.

Du verkar inte ha läst min post eller någon av trådarna du länkar till.

Jag undrar om det funkar enligt ovan om man kört winpwn. Det stårt det inget om i trådarna.

Citat från mitt inlägg:
"Har någon annan som har iPhone 2G med 2.2.1 som är kört via winpwn lyckats att uppdatera till 3.0 via iTunes?"

Kan du svara på frågan eller?

Ursprungligen av snellskan:

Du verkar inte ha läst min post eller någon av trådarna du länkar till.

Jag undrar om det funkar enligt ovan om man kört winpwn. Det stårt det inget om i trådarna.

Citat från mitt inlägg:
"Har någon annan som har iPhone 2G med 2.2.1 som är kört via winpwn lyckats att uppdatera till 3.0 via iTunes?"

Kan du svara på frågan eller?

Men det är ju för guds skull samma ämne.
WinPwn gör exakt samma sak som PwnageTool(vilket visst diskuteras i trådarna).
Ta diskussionen där från och med nu.

Edit:
Ja, detta är fortfarande fel underforum

Ursprungligen av snellskan:

Ja konstapeln. Herregud, varför är folk på forum så jäkla ohjälpsamma...

Jag hjälper ju dig att hitta till rätt trådar och forumunderdel.

Ursprungligen av snellskan:

Ja konstapeln. Herregud, varför är folk på forum så jäkla ohjälpsamma...

snellskan, generellt sett så är folk väldigt hjälpsamma och tålmodiga. Men när samma frågor kommer om och om och om igen så blir det rätt tröttsamt. 99mac översvämmas av nybörjarfrågor om upplåsning varje gång iPhone OS uppdateras trots att praktiskt taget allt har besvarats förr hur många gånger som helst.

99mac är inget chat (även om det är lätt att tro det när man läser en tråd som den om OS 3.0) utan ett forum med innehållet ämnesstrukturerat. Sökfunktionen är grundläggande, den är ingen fiende utan en blivande vän. Testa!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-18 09:30

Fel underforum.
Använd sökfuntionen och skriv i befintliga trådar.

*låst*

1
Bevaka tråden