Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spotlight iphone hittar raderade mail!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här och testar Spotlightfunktionen på iPhone 3G och upptäcker till min oerhörda förvåning att den i sökresultaten kan hänvisa till jättegamla mail som jag har slängt för länge sedan!!! (Papperskorgen tömd förstås.) Och dessutom plockar den fram mailet!

Hur i h-e funkar det?..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-06-18 15:53
Ursprungligen av kokocalamar:

Sitter här och testar Spotlightfunktionen på iPhone 3G och upptäcker till min oerhörda förvåning att den i sökresultaten kan hänvisa till jättegamla mail som jag har slängt för länge sedan!!! (Papperskorgen tömd förstås.) Och dessutom plockar den fram mailet!

Hur i h-e funkar det?..

Min gör samma & även alla beta-versioner av 3.0 har gjort så

Ursprungligen av B843186:

Min gör samma & även alla beta-versioner av 3.0 har gjort så

Men betyder detta att iPhone *sparar* raderad information? Hur får allt plats?..

För mig är det tvärt om. Jag skulle testa Spotilight och sökte på "Gotland" men fick inga träffar. Då har jag ändå så 2-3 mail i min iPhone med ordet gotland. Mycket underligt.

Spotlight söker ju även på mailservern- alltså externt, om man kan säga så.

En grym fördel om man letar efter mail som inte får plats i de 200 eller nåt som finns på telefonen.

Kanske har med det att göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 17:09
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Spotlight söker ju även på mailservern- alltså externt, om man kan säga så.

En grym fördel om man letar efter mail som inte får plats i de 200 eller nåt som finns på telefonen.

Kanske har med det att göra?

Men endast på imap. Att man hittar gamla mail kanske beror att man har mailen kvar på servern (antingen i papperskorgen som inte är tömd).

//Rob

Ok, jag tror jag har fattat det hela nu..

Ibland skickar jag mail från Bredbandsbolagets webbtjänst, och de mailen ligger ju kvar förstås om man inte manuellt raderar dem. (Jag har ju inställt på "vanlig" mail att radera mail från servern när de hämtas, och det var de mailen jag trodde Spotlight letade bland.)

Oh well...

1
Bevaka tråden