Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Motivet från Apples sida är helt enkelt att skapa en skillnad mellan 3Gs och 3G.

Självklart, om det fanns video på min iPhone 3G så skulle jag inte köpa en ny.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 08:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Har du provat Cyorder på en jailbreakad 3G? Jag skulle inte påstå att det blev "hackigt o dant". Tvärtom, det blir en fullt godtagbar kvalite. Motivet från Apples sida är helt enkelt att skapa en skillnad mellan 3Gs och 3G.

Jag har provat cycorder på min iPhone och det fungerar bra på motiv som står still. Om det är någon som rör sig då ser man hur dåligt det blir.

//Rob

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-06-16 00:29

vet någon om iphone 3g kommer ha stöd för "find my iphone"?

Det är fel tråd du postar i, men svaret är ja. Du måste ju ha MobileMe för att det ska funka. Det kan du testa gratis i 60 dagar. Har själv testat det med iPhone 3.0 GM, och det funkar bra.

Ursprungligen av joonis:

vet någon om iphone 3g kommer ha stöd för "find my iphone"?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-16 12:53

Tjejen sommarjobbar just nu på Telia och har hört sig för där inne lite. Och enligt rykten så ska den komma 17 Juli och det är inte helt omöjligt att det kommer komma möjlighet att förboka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 13:42

17:e Juli känns ju som en evighet... Hoppas ryktena är bara rykten och inte sanna

Själv hade jag en realistisk förhoppning på att kunna få en i slutet av Juni.

Den kommer absolut inte att komma i juni, Samuell. Det kan jag lova, eftersom Apple har lovat det. Din förhoppning är tyvärr inte realistisk alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 14:20

hehe nej jag hade blandat ihop juli med juni vilket var lite klantigt. Självklart är det juli

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-06-16 14:38

Hoppas på någon gång i första halvan av juli

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 19:16

http://www.youtube.com/watch?v=IIeXFy48dtg

En video på 3GS.

Lite info:

- 2048 x 1536 is the resolution of the pictures from the camera
- The olephobic screen of the new iPhone is noticeable and does seem to make a difference with fingerprints.
- "Speed is impressive"
- Video recording quality is just ok, dependent of ambient light.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-16 20:53

Lite prisuppgifter om priser i Frankrike och Tyskland: http://www.macworld.com/article/141176/2009/06/iphone3gs_uk.html?lsrc=rss_main

Hyfsat intressanta priser.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-16 22:31
Ursprungligen av Drakfot:

Lite prisuppgifter om priser i Frankrike och Tyskland: http://www.macworld.com/article/141176/2009/06/iphone3gs_uk.html?lsrc=rss_main

Hyfsat intressanta priser.

På luren ja - på abonnemangen nej.

Det kanske bara är jag, men jag skulle aldrig i livet teckna ett avtal som innebär 450 kr i månaden i två år och ändå pröjsa nästan 3000 kr för luren. Eller ännu mindre, få telefonen gratis om jag tecknar ett två-års abonnemang för 1000 kr per månad.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-16 23:05
Ursprungligen av Jeppe_E:

På luren ja - på abonnemangen nej.

Det kanske bara är jag, men jag skulle aldrig i livet teckna ett avtal som innebär 450 kr i månaden i två år och ändå pröjsa nästan 3000 kr för luren. Eller ännu mindre, få telefonen gratis om jag tecknar ett två-års abonnemang för 1000 kr per månad.

Det är helt sant. För min del tänkte jag betala en slant för telefonen direkt och eventuellt ta ett abb vid sidan om (om man nu måste, kommer dock behålla mitt befintgliga abb och nummer). Tiden får utvisa (läs: när Telia får tummen ur och uppdaterar sin sida med priser) vad det blir för slutresultat

Väldigt sugen på att köpa en iPhone 3G S, men vad ska man göra med den gamla? Den funkar ju helt perfekt! Inte en enda repa på den.

Ursprungligen av Patrik D:

Väldigt sugen på att köpa en iPhone 3G S, men vad ska man göra med den gamla? Den funkar ju helt perfekt! Inte en enda repa på den.

Du kan ge den till min fru t ex... hon skulle bli glad...

SE-luren hon ville ha för ett havår sedan är redan kass. Glappar i laddaren, batteriet laddas inte alltid. Slår hon på kameran startar luren om i 10% av fallen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 13:33
Ursprungligen av Goflorp:

Du kan ge den till min fru t ex... hon skulle bli glad...

SE-luren hon ville ha för ett havår sedan är redan kass. Glappar i laddaren, batteriet laddas inte alltid. Slår hon på kameran startar luren om i 10% av fallen....

Precis vad jag ska göra, skänka min 3G till sambon och "ta hennes" 3GS när hon förlänger sitt Telenor-abb. Hon har dock en K750i som hållt i över 3 år och fortfarande fungerar, för mig helt oförståligt...

Det gäller bara att inte göra för mycket reklam för den nya luren så hon stjäl den...

  • Medlem
  • 2009-06-17 09:43

Har inte läst hela tråden så detta kan ha tagits upp tidigare.
Är i USA just nu men åker till Kanada den 19:e. Säljs iPhone fortfarande som den gjordes när den lanserades, alltså att man aktiverar sitt abbonemang över internet när man kommer hem? Skulle verkligen vilja ha denna 3G S. Om jag hittar en som jag inte behöver skriva kontraktet i butik, kommer den då gå att låsa upp så jag kan använda den hemma i Sverige?
Svar uppskattas!

Ursprungligen av coste:

Säljs iPhone fortfarande som den gjordes när den lanserades, alltså att man aktiverar sitt abbonemang över internet när man kommer hem?

Nej, det var över ett år sedan Apple slutade med det (dvs när iPhone 3G lanserades). Nu måste du teckna kontrakt vid köp (eller som i vissa länder köpa den olåst men till ett mycket högre pris).

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-18 12:56

Hehe, fick precis ett mailutskick från Telia om att man kan sätta upp sig på deras nyhetsbrev om iPhone 3GS.
Dock var det inte mycket mer än bilden på deras sida samt en hänvisning till den.
Men det är ju alltid något

Ursprungligen av Drakfot:

Hehe, fick precis ett mailutskick från Telia om att man kan sätta upp sig på deras nyhetsbrev om iPhone 3GS.
Dock var det inte mycket mer än bilden på deras sida samt en hänvisning till den.
Men det är ju alltid något

De poängterar mailets orimlighet här:
http://forum.macworld.se/blogg/20090618/nyhetsbrevs-fail/

Pricken över i, om ni frågar mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 18:58
Ursprungligen av Goflorp:

De poängterar mailets orimlighet här:
http://forum.macworld.se/blogg/20090618/nyhetsbrevs-fail/

Pricken över i, om ni frågar mig.

Man blir inte för gammal att förvånas...

Eftersom iPhone numera är en videokamera också (och antagligen snart kommer bli en av de mest spridda) så har Camcorderinfo recenserat den ur just det perspektivet, dvs hur den presterar som videokamera och slutsatsen är mycket positiv och enda stora nackdelen är att det inte är HD:

Apple-haters, you may want to look away. The iPhone 3G S [...] performed very, very well under our battery of tests. The color accuracy rivaled that of camcorders in its class and better, including the high definition Flip and Sony Webbie. The low light performance was impressive, making it a good choice as a party camera, considering its diminutive size.

There's no getting around the fact that the iPhone 3G S is standard definition, and not HD. To be frank, that's a major strike. Look beyond your HDTV at home; even most video hosting sites are moving towards HD, and this footage is going to look small by comparison. Perhaps Apple could allow this phone to record HD with some firmware upgrade in the future (early reports indicate the hardware is capable of 720P), but it's likely that we'll have to wait for the fourth-generation iPhone.

Läs hela: Apple iPhone 3G S Video Review

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-18 13:09

Mm.. det har ju inte precis flödat ut information från Telia via deras sk nyhetsbrev. Men det kanske kommer i nästa vecka.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Mm.. det har ju inte precis flödat ut information från Telia via deras sk nyhetsbrev. Men det kanske kommer i nästa vecka.

Ja, jag är lite förvånad faktiskt. Om Apple tar lika mycket betalt för den nya modellen som för den förra (utåt sett gör dom ju det, men vi vet ju inte om dom tar mer eller mindre betalt av operatörerna) så borde det ju vara rätt enkelt att presentera priser och abonnemang. Det behövs förstås nya priser för "nya" iPhone 3G, men så svårt ska det ju inte vara. Om inte Telia tar tillfället i akt att justera priserna också och därför inte hunnit bestämma sig.

Även lanseringsdatumet borde ju presenteras rätt snart kan man tycka. Men de kanske måste anpassa sin säljorganisation för det, se till att ha extra folk i butikerna osv. Även om jag inte tror det blir speciellt långa köer ändå, det är ju inte som när iPhone 3G lanserades utan det finns en helt annan iPhone-mättnad på den svenska marknaden idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 15:39

Verkar hyfsat smidigt att flytta infon från 3Gn till 3GSn.

http://support.apple.com/kb/HT2109?viewlocale=sv_SE

hur blir det typ om man gör en säkerhets kopia på sin Iphone 3G och sen om man nu bestämer sig för att sälja den för att köpa S, Kan man då kopiera över programen och musiken som man spart till sin Iphone S ?

Ursprungligen av Lionhart:

hur blir det typ om man gör en säkerhets kopia på sin Iphone 3G och sen om man nu bestämer sig för att sälja den för att köpa S, Kan man då kopiera över programen och musiken som man spart till sin Iphone S ?

Ja.

......

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 21:29
Ursprungligen av Lionhart:

hur blir det typ om man gör en säkerhets kopia på sin Iphone 3G och sen om man nu bestämer sig för att sälja den för att köpa S, Kan man då kopiera över programen och musiken som man spart till sin Iphone S ?

Läste du ens mitt inlägg ovanför?!

  • Medlem
  • 2009-06-21 00:14

Hur länge tror ni det dröjer innan man kan låsa upp 3G s?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 00:45
Ursprungligen av JGG:

Hur länge tror ni det dröjer innan man kan låsa upp 3G s?

Ingen som vet.

Bevaka tråden