Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth headset för iPod och SE.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-21 12:52

När man ändå är igång så...

Jag söker ett BT headset som man kan köra med iPoden och telefonen (SE W660i) samtidigt. Finns det något som uppfyller dessa krav? Tanken är helt enkelt att man ska kunna lyssna på musik (iPod - Headset) och när det ringer i telefonen så ska den signalen ta över och man ska nu kunna prata i Headsetet istället.
Om headsetet klarar av att styra iPoden (Volym, byt låt, etc.) så är det ju ännu bättre. Vet ni något headset som klarar detta? Eller är det ens möjligt?

Ursprungligen av ecth:

När man ändå är igång så...

Jag söker ett BT headset som man kan köra med iPoden och telefonen (SE W660i) samtidigt. Finns det något som uppfyller dessa krav? Tanken är helt enkelt att man ska kunna lyssna på musik (iPod - Headset) och när det ringer i telefonen så ska den signalen ta över och man ska nu kunna prata i Headsetet istället.
Om headsetet klarar av att styra iPoden (Volym, byt låt, etc.) så är det ju ännu bättre. Vet ni något headset som klarar detta? Eller är det ens möjligt?

Jodå, lösning finns, Philips Bluetooth headset HBH-6100 har två bluetooth kanaler, en som paras med mobilen och en som jag parar via Jabra A125s ipod bluetooth adapter och kopplas till dockkontakten på iPoden.

Lösningen funkar till iPhone också om jag använder Jabra-adaptern, dvs telefon på en kanal och iPod-ljudet ut via adaptern. Funkade så redan under iPhone OS 2 och tyvärr gjorde inte iPhone OS 3 någon skillnad.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-21 15:02
Ursprungligen av larshelmin:

Jodå, lösning finns, Philips Bluetooth headset HBH-6100 har två bluetooth kanaler, en som paras med mobilen och en som jag parar via Jabra A125s ipod bluetooth adapter och kopplas till dockkontakten på iPoden.

Lösningen funkar till iPhone också om jag använder Jabra-adaptern, dvs telefon på en kanal och iPod-ljudet ut via adaptern. Funkade så redan under iPhone OS 2 och tyvärr gjorde inte iPhone OS 3 någon skillnad.

Gött att det finns. Tyvär så är det inte riktigt det jag letar efter... In-Ear är för det första ett måste. (Annars får det allt vara riktigt bra lurar)
Men tack så jättemycket för att du visar att det över huvudtaget existerar

Tror han vill ha ett som är både med tråd och Bluetooth.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-21 15:02
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Tror han vill ha ett som är både med tråd och Bluetooth.

Tråd ?

Med kabel alltså. Jag trodde det var vad så du menade.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 11:07
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Med kabel alltså. Jag trodde det var vad så du menade.

Okej.
Det spelar inte så jättestor roll, jag är inte jättemycket för den där stora grejen vid örat så ett sånt där "halsband" vore nog det bästa.
Jag var inne på Media Markt och dessvärre så verkar det som att det inte finns något headset som uppfyller kraven. De hade något som hade två kanaler men det var inte vad jag sökte ändå.

1
Bevaka tråden