Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp partitionsproblem.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-28 11:43

Får upp detta när jag ska partionera disken. Varför? Och vad göra?

• Medlem
  • 2006-12-28 15:42

Detta är förmodligen inte vad du vill höra, men det står ganska klart och tydligt i felmeddelandet vad du är tvungen att göra för att kunna partitionera disken.

Jag hade samma problem som dig och jag lyckades inte gå runt det på något annat sätt...
Det du kan testa, om du har tid, är:
Kör skivverktyg och reparera skivbehörigheterna.
Försök flytta eller ta bort stora filer (>1GB) från disken.
Defragmentera disken.
Försök skapa en mindre BootCamp-partition (dra ner slidern i små etapper åt gången och se när/om den går igenom.)

Annars är den enda lösningen att backa all data till en annan disk och formatera disken.

• Oregistrerad
  • 2006-12-28 15:56

Så trist Inte läst om detta strul faktiskt. Men då får det vara.. Så viktigt är inte den skiten

Jag har, som många, samma problem. Verkar ju inte finnas någon lösning, förutom att göra en clean install, vilket få har lust med.
Hade ca 20gb ledigt och fick felmeddelandet... Tog tom bort kontot och skapade 70gb ledigt - samma fel. Så ett tips, till er som har samma problem är nog att ge upp och vänta tills det kommer en bra lösning.

Defragmentera har jag funderat på, men alla avråder från att göra det.

• Medlem
  • 2007-01-13 14:33
Ursprungligen av paperscratcher:

Jag har, som många, samma problem. Verkar ju inte finnas någon lösning, förutom att göra en clean install, vilket få har lust med.
Hade ca 20gb ledigt och fick felmeddelandet... Tog tom bort kontot och skapade 70gb ledigt - samma fel. Så ett tips, till er som har samma problem är nog att ge upp och vänta tills det kommer en bra lösning.

Defragmentera har jag funderat på, men alla avråder från att göra det.

Jag har lyckats att fixa problemet o det är defragmentering som gäller inget annat än de. Har man tillgång till tech tool pro så är de bara köra in skivan och låta den defragmentera disken. Efter du har gjort de ska allting vara som vanligt. Det är bara för BootCamp har lite problem att flytta runt lite större filer som är mer än 1GB.

Tack Gunnar! CCC gjorde susen!

icep: Jag fick nyss syn på ditt inlägg, synd att jag inte såg det tidigare... Det hade sparat lite tid!

Skönt att det funkar!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-12 23:00

Jag fick samma meddelande.
Det fanns som sagt bara en sak att göra, klona hela disken till en annan disk (100 GB) med CarbonCopyClooner. Det tog fyra timmar. Efter formatering tog det ytterligare fyra timmar att klona tillbaka alltihopa igen.:tveksam:

Sen var det inga problem. Men det är klar, det kräver att man har en tom 100 GB disk liggandes i ett hörn

Är det någon som har en patent lösning för att slippa göra en ominstalleringa av systemet?
iDefrag hjälpte inte alls.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-22 16:03
Ursprungligen av Firechild:

Är det någon som har en patent lösning för att slippa göra en ominstalleringa av systemet?
iDefrag hjälpte inte alls.

Hade samma problem. Du måste bränna iDefrag till en bootbar CD/DVD och boota den därifrån. Står på deras hemsida hur du gör detta har jag för mig.

Sen kan iDefrag göra jobbet och sen om du har plats för en Bootcamp partition.

Ja, det borde fungera bättre. Jag körde online defragmentering och det hjälpte som sagt inte ett jota.
Körde en total återställning från en TimeMachine backup och då fungerade det. Det tog tre timmar. Den meningslösa defragmenteringen tog 12 timmar. Dags att lägga ner iDefrag.

1
Bevaka tråden