- Exstaz
- Medlem ●
- Nässjö
Så du har haft ett abonnemang i 2 år som inte fungerar? Funderar inte på att bara säga upp det?
Har kontant så bryr mig inte så mycket. Bestälde papper från telia för att portera 2 gången men efter att ha skicakt in pappret 2 gånger utan resultat gav jag upp och som sagt jag använder jobb abonemanget till 90%
Hej, Jag har en Teliaköpt iPhone 3G som jag kör med 3. Det fungerar klockrent. Kommer jag att kunna använda den i 3's nät utan att jailbreaka/yellowsnow'a när dom blir en "godkänd" operatör?
Nej, du måste låsa upp den hos Telia innan du kan använda den utan jailbreaka/yellowsnow i 3's nät.
Det kan man göra 12 månader efter inköp hos Telia.
vad är det du saknar hos tre, ja utom edge då ? Förresten, är inte telia dyrare än telia för dom flesta tjänsterna ?
GSM, så inte man måste använda sig av en teknik som suger batteriet ur iPhonen bra mycket snabbare.
Men vadå, menar ni att 3 inte har GSM? Det lär väl knappast vara positivt för batteritiden isf, om man tvingas att bara ringa 3G-samtal? Hur mkt kan det påverka?
För några år sedan var batteritiden kass för 3G lurar.
Idag är batteritiden nästa samma som för 2G/2.5G mobiler.
Påverkan är alltså minimal
Hålelr inte riktigt med dig. Detta är saxat från Apple under Ström och batteri:
Samtalstid:
Upp till 5 timmar med 3G
Upp till 10 timmar med 2G
Hålelr inte riktigt med dig. Detta är saxat från Apple under Ström och batteri:
Samtalstid:
Upp till 5 timmar med 3G
Upp till 10 timmar med 2G
Jo håller med dig. Det är fortfarande skillnad men för några år sedan hade dessa siffror varit 1 timme för 3G och 10 timmar för 2G. Så effektförbrukningen för 3G har förbättrats avsevärt och man har både samatalstid och passning som är mer än godkänt.
Fel.
Batteritiden på iPhone med 3G avslaget är väl märkbart längre än om det är på?!
Det jag fastnat för hos 3 är en dataplan som verkar vettig samt gratis mms/sms/samtal inom 3 nätet.
Dagens skönaste svar från en Tele2 anställd i chatten när jag frågade lite om Iphone och om de kommer erjuda den, nu när de är ensamma om att inte göra det:
"När iPhone lanserades var det mycket problem med den samt att den inte var riktigt kompatibel med det svenska nätet. Dock ska de problemen vara lösta nu men Tele2 har en tradition att inte erbjuda produkter som är osäkra. Vad som händer nu när alla våra konkurrenter erbjuder iPhone kan jag inte svara på, men förhoppningsvis kan även vi erbjuda den snart."
Snacka om att ha fått veta exakt vad man ska säga om man blir frågad om Iphone
Dagens skönaste svar från en Tele2 anställd i chatten när jag frågade lite om Iphone och om de kommer erjuda den, nu när de är ensamma om att inte göra det:
"När iPhone lanserades var det mycket problem med den samt att den inte var riktigt kompatibel med det svenska nätet. Dock ska de problemen vara lösta nu men Tele2 har en tradition att inte erbjuda produkter som är osäkra. Vad som händer nu när alla våra konkurrenter erbjuder iPhone kan jag inte svara på, men förhoppningsvis kan även vi erbjuda den snart."
Snacka om att ha fått veta exakt vad man ska säga om man blir frågad om Iphone
Dom har ett dokument som man typ klipper ut och klistrar in, min kompis jobbar där
M3 publicerade för några dagar sedan ett test om mobilt bredband. NU körs väl inte allt i 3G nätet men Tele2 kom ut som stark vinnare
http://m3.idg.se/2.1022/1.233448/test-mobilt-bredband
Mycket prat om just täckningen här, av mina egna erfarenheter (jobbar även i branschen) så är det mycket som beror på telefonen också och inte alltid operatören, Var nere på Öland i helgen och vi var ett stort sällskap där alla använde samma operatör, många hade problem med täckningen (Sony Ericsson) jag hade full täckning hela tiden (Nokia). Sen vet jag inte hur Iphone står sig i denna täckningsfråga, men fick inte den första Iphonen kritik för att den hade lite sämre täckning?
Äntligen säger jag. Har haft 3 sedan 01 eller 02 och tycker de är lysande för tillfället. I början var det katastrof med både telefoner (NEC) och support men de har verkligen "shapat upp sig" anser jag.
Jag bor i Stockholm och reser inte särskilt mycket så har jag inte haft några specifika problem med täckningen. Ett plus (som kanske andra bolag också har) är att man ringer gratis till 3 telefoner i utlandet. Senast var min borsdotter i Italien och vi kunde ha ett perfekt videosamtal gratis.
Jag har signat upp både på Telias och Tre's nyhetsbrevslista och hade förväntat mig ialla fall ett e-postmeddelande om vad vi kan vänta oss av leveransdatum, priser osv
Tycker det är riktigt uselt att det ska dröja så länge, Telia har ju haft god tid på sig. Jag ser inte varför dom inte skulle kunna få prisuppgifter av Apple med tanke på att den preliminära leveransdagen är 9:e juli eller något sådant.
Bra initiativ med nyhetsbrev, mindre bra med så lång väntetid/tystnad.
Och nej, jag är inte otålig, gillar bara inte metoden av att samla in en massa e-postadresser för att mäta intresset och därefter prisssätta produkten?
Någon mer som tycker det är lite lojt?
Jag har signat upp både på Telias och Tre's nyhetsbrevslista och hade förväntat mig ialla fall ett e-postmeddelande om vad vi kan vänta oss av leveransdatum, priser osv
Tycker det är riktigt uselt att det ska dröja så länge, Telia har ju haft god tid på sig. Jag ser inte varför dom inte skulle kunna få prisuppgifter av Apple med tanke på att den preliminära leveransdagen är 9:e juli eller något sådant.
Bra initiativ med nyhetsbrev, mindre bra med så lång väntetid/tystnad.
Och nej, jag är inte otålig, gillar bara inte metoden av att samla in en massa e-postadresser för att mäta intresset och därefter prisssätta produkten?
Någon mer som tycker det är lite lojt?
Tror det ligger en hel del i detta: http://www.99.se/1787213-post233.html
kraspor, först och främst, var är det preliminärt sagt att leveransdatum är nionde juli? Telenors eventuella missuppfattning att "July '09" betyder 9 juli?
Sen tror jag prissättningen på iPhone är förhållandevis homogen i hela världen och inget som Telia eller Tre skulle behöva göra en slags inofficiell kundundersökning för att kunna bestämma.
Sen tycker jag väl i och för sig att 15 dagar inte är en särskilt lång tystnad?
EDIT: What Adrian B and theplague said.
Ja, jag utgick Telenors preliminära missuppfattning. Jag skrev preliminär, kanske skulle skrivit Telenors uppfattning/uttalande. (Juli hur som helst)
Hehe självklart tror jag inte att dom gör den typen av undersökningar men det var en roligt frågeställning. Man förvånas ofta av hur människor i större företag jobbar så helt i det blå är det inte, det finns alltid en procent på fel sida.
Allt är relativt, jag tycker att det är "lång" tid men 15 dagar är inte lång tid om man inte väntar på information.
-Angående Adrians teori, borde man inte reserverat upp lurar till Europa vid beställningen? Det är ju trots allt mer än nick nacks.
Ser fram emot vad Tre kan ta fram för erbjudande, alltid kul med konkurrens