Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3.0 iPhone 3G Jailbreak

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg nu sent att en PwnageTool är släppt till Mac, någon som provat och att det funkar? Vad jag förstår så kommer det inte att låsa upp den än så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 01:03

Ja, många har kört denna vad jag har sett.

Nej, det är bara Jailbreak.

Upplåsning kommer när Ultrasn0w släpps.

Jag har en jailbreakad 2.2a om jag uppdaterar den till 3.0 måste jag jailbreaka den igen då? Och vad händer isf med alla mina apps?

Ursprungligen av nilsner:

Jag har en jailbreakad 2.2a om jag uppdaterar den till 3.0 måste jag jailbreaka den igen då? Och vad händer isf med alla mina apps?

Ja du måste jailbreaka igen.
Dina Cydia-apps försvinner.
Dina App Store-apps kan du synka in i iPhonen igen.

nån som har gjort en jailbreak med pwnage redan?
gick det smidigt?
hur gjörde ni ?
uppgradera?
restore?
restore och back up

Jag hade 3.0 innan...körde en restore enbart, hade inte så mycket vettigt att spara på mobilen ändå... Gick grymt smidigt att jailbreaka!

  • Oregistrerad
  • 2009-06-20 16:28

Jag trodde att Ultrasn0w skulle komma i fredags samtidigt med pwnage men så var det ju inte - Fast dom visat att det fungerar.... Nån som har hört något nytt?

har kollat på dev bloggen ska testa den har

download itunes 8.2 and then 3.0 then install
install pwnage and create the the custom ipsw
when it says you have to restore click the alt/option button and click restore
select the custom ipsw file that should be on your desktop
install and you're done

nej fick 1600 error
Körde pwanage ändrat den ipsw till hur jag vill har den
fungerade inte.
Ska nu testa en vänligt uppgradering sen en restore till den JB ipsw
hörs sen

verka fungera
upgraderade till vanligt 3,0 först
sen restore med pwange ipsw sen back up från en tidigare

just nu finns inge täckning
Stämmer det jag för inte checka aktivera om jag builder i expert mode?
jag har en telia iphone om jag använder simple mode det ska inte aktiveras med itunes

då bygga jag en ny ipsw i simple mode och testa

Senast redigerat 2009-06-20 19:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-20 19:09

Jag har provat både pwnagetool på en 2G telefon och redsn0w för att jailbreaka en 3G (Telia). Båda programmen fungerade klockrent.

Ursprungligen av kia2:

Jag har provat både pwnagetool på en 2G telefon och redsn0w för att jailbreaka en 3G (Telia). Båda programmen fungerade klockrent.

Är inte redsn0w för iPod Touch 2nd gen?????

Ursprungligen av thomasknutson:

Är inte redsn0w för iPod Touch 2nd gen?????

Nej, inte nu längre, redsn0w är nya QuickPwn. Läs mer här.

(Hoppas det är ok att jag länkar till iFun då och då, det är inte för att generera trafik, utan bara för att jag skriver en del där som jag tror kan vara till nytta för en del även här.)

just nu finns inge täckning
Stämmer det jag för inte checka aktivera om jag builder i expert mode?
jag har en telia iphone om jag använder simple mode det ska inte aktiveras med itunes

då bygga jag en ny ipsw i simple mode och testa

eller vad ska jag göra

Jag gjorde detta imorse valde expertmode och bockade av allt som hade med Bootloader och baseband samt aktivering att göra.
Funkar kalas jag har OS 3.0 med alla Cydia och allt, har provat internetdelning, MMS och YouTube mm allt fungerar precis som innan.

iPhone 3G med OS 3.0

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 09:58
Ursprungligen av @ndreas:

Jag gjorde detta imorse valde expertmode och bockade av allt som hade med Bootloader och baseband samt aktivering att göra.
Funkar kalas jag har OS 3.0 med alla Cydia och allt, har provat internetdelning, MMS och YouTube mm allt fungerar precis som innan.

iPhone 3G med OS 3.0

Är novis på detta, men har en upplåst & jailbreakad iPhone 3G köpt i Sverige (Telia). Jag har nu yellowSnow för att kunna ringa med annan operatör. Är det "safe" för mig att försöka mig på samma manöver som ovan, eller bör jag avvakta tills ultrasn0w släpps?

Tack på förhand!

Ursprungligen av jiggsaw:

Är novis på detta, men har en upplåst & jailbreakad iPhone 3G köpt i Sverige (Telia). Jag har nu yellowSnow för att kunna ringa med annan operatör. Är det "safe" för mig att försöka mig på samma manöver som ovan, eller bör jag avvakta tills ultrasn0w släpps?

Du bör avvakta, annars får du en låst telefon. Läs vad Dev Team skriver på sin blogg:

GOLDEN RULE: If you are using a 3G iPhone with yellowsn0w and rely on yellowsn0w to obtain cellular service, then you should NOT use redsn0w right now. Ultrasn0w (the 3G carrier unlock) is not included with this release and therefore your baseband will be locked and unable to use an operator other than the official one it was bought for.

verka fungera nu för mig oxo men har tappat en del saker

  • Oregistrerad
  • 2009-06-22 10:30

Och Ultrasn0w skulle släppts i Fredags (samtidigt som 3.0 GM firmware släpptes av Apple) - Men det blev lite komplikationer då vissa saker inte fungerade (av någon konstig anledning så fungerade YouTube appen inte riktigt) - Så releasen lades på is..

Hoppas dock den kommer snart så man kan hoppa till 3.0 här utan att behöva portera sitt nummer till Teliakontaktkort..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 10:47

Ok - tack för snabba svar!
Då håller vi tummarna för ultrasn0w då.

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 21:57

Lite segt att ultrasnow inte kom i fredags, jag uppgraderade såklart i godan tro,, så nu är min iPhone en iPod vilket suger ba..e. Tydligen så är det youtube som spökar, jag klarar mig utan youtube.. Vill ha min iPhone,, bhhuuu huu hu..

  • Oregistrerad
  • 2009-06-22 22:55
Ursprungligen av Fredric:

Lite segt att ultrasnow inte kom i fredags, jag uppgraderade såklart i godan tro,, så nu är min iPhone en iPod vilket suger ba..e. Tydligen så är det youtube som spökar, jag klarar mig utan youtube.. Vill ha min iPhone,, bhhuuu huu hu..

Ja, precis som jag skrev innan.
Skyll dig själv om du uppdaterade utan att kolla om det fungerade innan

Om du vill göra en UNDO så kan du ju ladda hem 2.1 firmware och gå tillbaka i väntan på en release.

Hjälp med frågor tack.

Hur felsäkert är det att jailbreaka iphone 3g ? kan man återfå sina appstore apps efter man jailbreakat 3.0? Vore tacksam om någon svarade på mina frågor, har aldrig jailbreakat förut och jag vill få lite info innan försöker ngt.

Ursprungligen av Horsepower:

Hur felsäkert är det att jailbreaka iphone 3g ? kan man återfå sina appstore apps efter man jailbreakat 3.0? Vore tacksam om någon svarade på mina frågor, har aldrig jailbreakat förut och jag vill få lite info innan försöker ngt.

Till 99% väldigt säkert.
De som brickar sin iPhone har inte gjort som man ska helt enkelt. Och det mesta krångel löser man med vanlig återställning. MEN, man ska som du ta reda på vad det är man ger sig in på, sedan följa en tydlig bra guide noga, då kan inte mycket gå snett.
Appstore appsen synkar du in som vanligt sedan.

Ursprungligen av theplague:

Till 99% väldigt säkert.
De som brickar sin iPhone har inte gjort som man ska helt enkelt. Och det mesta krångel löser man med vanlig återställning. MEN, man ska som du ta reda på vad det är man ger sig in på, sedan följa en tydlig bra guide noga, då kan inte mycket gå snett.
Appstore appsen synkar du in som vanligt sedan.

Okej tack så mycket för infon, har du jailbreakat din iphone(eller ipod touch)? är det värt besväret?

  • Oregistrerad
  • 2009-06-23 22:25
Ursprungligen av Horsepower:

Okej tack så mycket för infon, har du jailbreakat din iphone(eller ipod touch)? är det värt besväret?

Med tanke på utbudet i apple store så är det inte värt det tycker jag, om man inte är lite nörd

Enda anledningen för mig är att jag ville ha tillgång till ultrasn0w och enda sättet är ju att jailbreka telefonen...

Ursprungligen av Horsepower:

Okej tack så mycket för infon, har du jailbreakat din iphone(eller ipod touch)? är det värt besväret?

Alltså, jag kommer alltid jailbreaka så länga apple inte fixar möjligheter som:
- SMS:a från lockscreen
- Skicka/läsa och svara "quick-SMS" oavsett vilken app eller spel jag befinner mig i
- Snabb-Läsa SMS, email, kalender etc på lockscreen och öppna dem därifrån
- Manövrera inställningar för Wifi, Edge, 3G, Bluetooth, Processer, Airplane mode från SpringBoard eller Lockscreen
- Ha ikoner för nytt Mail, SMS, MMS etc i StatusBar - både i lockscreen och i andra apps
- SpeedDial till Favoritkontakter från lockscreen.
- 5 kolumner och 5 rader på SpringBoard samt 5 ikoner/apps i dockan(istället för fyra ialla fallen
- WinterBoard för att ha egna teman, ikoner, bakgrundsbilder, UserInterface etc etc

Detta är vad jag kommer på på rak arm som för mig gör det absolut värt att jailbreaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-23 23:03
Ursprungligen av theplague:

Alltså, jag kommer alltid jailbreaka så länga apple inte fixar möjligheter som:
- SMS:a från lockscreen
- Skicka/läsa och svara "quick-SMS" oavsett vilken app eller spel jag befinner mig i
- Snabb-Läsa SMS, email, kalender etc på lockscreen och öppna dem därifrån
- Manövrera inställningar för Wifi, Edge, 3G, Bluetooth, Processer, Airplane mode från SpringBoard eller Lockscreen
- Ha ikoner för nytt Mail, SMS, MMS etc i StatusBar - både i lockscreen och i andra apps
- SpeedDial till Favoritkontakter från lockscreen.
- 5 kolumner och 5 rader på SpringBoard samt 5 ikoner/apps i dockan(istället för fyra ialla fallen
- WinterBoard för att ha egna teman, ikoner, bakgrundsbilder, UserInterface etc etc

Detta är vad jag kommer på på rak arm som för mig gör det absolut värt att jailbreaka.

Håller med. Upplåsningen är ju självklart viktig för många, men bl.a. det som står här ovan, gör ju iPhonen väldigt många gånger trevligare.

Ursprungligen av theplague:

Alltså, jag kommer alltid jailbreaka så länga apple inte fixar möjligheter som:
- SMS:a från lockscreen
- Skicka/läsa och svara "quick-SMS" oavsett vilken app eller spel jag befinner mig i
- Snabb-Läsa SMS, email, kalender etc på lockscreen och öppna dem därifrån
- Manövrera inställningar för Wifi, Edge, 3G, Bluetooth, Processer, Airplane mode från SpringBoard eller Lockscreen
- Ha ikoner för nytt Mail, SMS, MMS etc i StatusBar - både i lockscreen och i andra apps
- SpeedDial till Favoritkontakter från lockscreen.
- 5 kolumner och 5 rader på SpringBoard samt 5 ikoner/apps i dockan(istället för fyra ialla fallen
- WinterBoard för att ha egna teman, ikoner, bakgrundsbilder, UserInterface etc etc

Detta är vad jag kommer på på rak arm som för mig gör det absolut värt att jailbreaka.

Du det där låter lockande kommer inte ha tid under veckan att försöka jailbreaka men inom en snar framtid så. Jag lär vända mig hit om jag behöver hjälp, ni verkar vara kunniga inom området och snälla som hjälper

No offence, men innan en utlovad upplåsningen verkligen kommit ut och fungerar så får man nästan skylla sig själv. Det är ju inte första gången i världhistorien som ett program innehåller buggar och blir försenat, eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-23 22:27

Hade Apple sålt iPhonen olåst hade behovet att jailbreaka minska med 90%.

//Rob

1
Bevaka tråden