Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan späda på i denna fråga.
Hur får jag min PM 2x1,25 FW 800 att snacka med min Umax 2100XL-scanner via SCSI? (Mac OS X 10.2.5)
Har Adaptec 2906 SCSI-kort med senaste drivisarna, samt den senaste versionen av SilverFast Plug-in för scannern i fråga.
Ingen lösning på Adaptecs hemsida och supporten på SilverFast säger att det ska funka.
Har provat medf två kort, mitt gamla och ett sprillans nytt.

• Medlem
  • 2003-04-29 20:46

Jag har en kund där jag har kopplat
in med ett Adaptec kort 2930 mot just en UMAX 2100 XL, problemet jag har haft där är att Mac OS X verkar vara känslig för vilken kabel man har, prova tex en kortare typ max 50 cm.

Prova även ett annat scanner program bara för att dubbelkolla, typ
Vuescan

När jag provade funkade kablen bra i när jag bootade om i Mac OS 9, med Magicscan men funkade inte i Mac OS X med Vuescan och samma kabel, bytte kabel och det funkade ingen.

Jag har en annan kabel, ska kolla med den.
Den gamla kabeln funkade med 9an förut, men inte nu med Mac OS X och ny dator.
Skit att man måste hålla på med SCSI, men jag har ingen lust att byta scannern för det lilla man använder den, dessutom är det ingen vanlig bonnscanner.
Adaptec-kortet syns f ö inte i Systeminformation. Okänt står det. Hur jag än gör med drivisar och enligt allt som finns att läsa hos adaptec.com m m.
Provar med annan kabel i morgon, men jag har svårt att tro att det blir skillnad, eftersom det funkade under 9an förut, med samma sladdjävel.
Dumt är det i a f, oerhört dumt t o m.
PS
*ändrar lite här*
Det kan ju vara som du säger att Mac OS X är sladdkänslig, av någon outgrundlig anledning. I ett tidigare skede testade jag med VueScan och då var scannern där, fast den mjukvaran är ju snudd på oanvändbar.
Det var 10.0.3, då hade jag inte Silverfast, så jag vet inte hur det funkade då.
Jag skulle vilja ha igång skräpet snart.

Jag rotade lite i lådorna och hittade ett gammalt Grappler-kort, tog hem en flash-update från Orange Micros hemsida och tjillevippen så funkar min skanner igen.
Kalas!

1
Bevaka tråden