Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ultrasn0w släppt! 3.0 upplåsning

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-23 09:48

Japp, nu är ultrasn0w släppt!

Ultrasn0w for iPhone 3G is ready!

  1. Ensure you have upgraded to iPhone OS 3.0

  2. Jailbreak your iPhone 3G using redsn0w or PwnageTool (this will also install Cydia/Icy)

  3. Run Cydia or Icy

  4. Please add the reporepo666.ultrasn0w.com to Cydia or icy

  5. Search for ‘ultrasn0w’ in cydia or icy and install ultrasn0w

  6. Reboot your iPhone 3G

  7. T-Mobile USA users should disable 3G before using ultrasn0w

  8. Enjoy

Dev Team

Någon som hunnit testa?

Senast redigerat 2009-06-23 10:02
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-23 10:14

Tänkte avvakta lite och se hur det går för folk, verkar det bra så kör jag ikväll!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 10:26

Någon som känner till någon guide till hur man går till väga?
Antar att jag inte bör uppgradera till iPhone OS 3.0 genom iTunes, då jag idag har en jailbreakad lur med yellowsnow. Om jag inte missförstått så "låser" man telefonen så den blir obruklig om man går vägen via iTunes?

Ursäkta min okunskap, är livrädd att göra fel och "pajja" min älskade iPhone

Mvh Tony

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-23 10:36
Ursprungligen av jiggsaw:

Någon som känner till någon guide till hur man går till väga?
Antar att jag inte bör uppgradera till iPhone OS 3.0 genom iTunes, då jag idag har en jailbreakad lur med yellowsnow. Om jag inte missförstått så "låser" man telefonen så den blir obruklig om man går vägen via iTunes?

Ursäkta min okunskap, är livrädd att göra fel och "pajja" min älskade iPhone

Mvh Tony

Om jag har förstått det rätt så uppgraderar man via iTunes.
Men här är du en guide för Redsn0w
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4253
och här är en för Jailbreak som du måste köra först
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4303

  • Oregistrerad
  • 2009-06-23 11:08

Jag jobbade till 3 inatt så jag vakande liksom nu

Håller på för full och installerar 3.0 sen jailbreak och sen ultrasn0w. Blir väl en rappart om en 30 minuter (eller 3 timmar + svordomar) om det inte fungerar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 11:33

Tack nllub!

Oh, grymt. Jag inväntar med spänning din rapport, studiox!

  • Medlem
  • 2009-06-23 11:42

Väntar på din rapport studiox! En fråga också behöver man telia sim för att uppdatera till 3.0 eller installera jailbreak?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-23 11:50

Jag kunde inte hålla mig alls så håller på och jailbreakar nu efter uppgraderingen.
Bära eller brista

  • Oregistrerad
  • 2009-06-23 12:07

Great Success. Inga problem alls (till skillnad från Yellowsn0w som strulade lite)

1.) Uppgradera till 3.0
2.) När telefonen är klar och du har verifierat att allt ligger där (SMS, kontakter etc.
3.) Ta en säkerhetskopia av telefonen (högerklicka på telefonen i itunes och välj säkerhetskopiera)
4.) Avsluta itunes
5.) Starta Redsn0w
6.) Välj din backupfil (Ligger i din-användare->Bibliotek->iTunes->Iphone programvara
7.) Låt Redsn0w jobba och följ instruktionerna
8.) När allt är klart följ resten av instruktionerna.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-23 12:17

Fungerar även super för mig! Men jag hajar inte hur jag MMS:ar..

  • Oregistrerad
  • 2009-06-23 12:20
Ursprungligen av nllub:

Fungerar även super för mig! Men jag hajar inte hur jag MMS:ar..

MMS finns det andra trådar om

1.) Aktivera data (Utan data kan du inte skicka mms)
2.) Aktivera mms
3.) Lägg in "eget telefonnummer"

Ursprungligen av nllub:

Fungerar även super för mig! Men jag hajar inte hur jag MMS:ar..

Ta det i en tråd som handlar om det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-23 13:13
Ursprungligen av theplague:

Ta det i en tråd som handlar om det.

Jag ställde ingen fråga, konstaterade bara att jag inte hajade hur det fungerade. Men ca 1 minut senare hajade jag att jag var tvungen att ställa in MMS under "Mobildata".
Förstår inte hur du orkar vara så jävla dryg hela tiden? Kom med något konstruktivt istället för att sitta och tjata om andra trådar hit och dit hela tiden.

Ursprungligen av nllub:

Jag ställde ingen fråga, konstaterade bara att jag inte hajade hur det fungerade. Men ca 1 minut senare hajade jag att jag var tvungen att ställa in MMS under "Mobildata".
Förstår inte hur du orkar vara så jävla dryg hela tiden? Kom med något konstruktivt istället för att sitta och tjata om andra trådar hit och dit hela tiden.

Det var väl för guds skull inte drygt?
Jag anmärkte/påpekade helt neutralt att det diskuteras i andra trådar. Hur skulle göras mer konstruktivt? Det ska helt enkelt inte tas i den här tråden, inget mer med det.
(Otroligt vad skitnödiga folk ska vara när man inte slickar deras röv.)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-23 14:17
Ursprungligen av theplague:

Det var väl för guds skull inte drygt?
Jag anmärkte/påpekade helt neutralt att det diskuteras i andra trådar. Hur skulle göras mer konstruktivt? Det ska helt enkelt inte tas i den här tråden, inget mer med det.
(Otroligt vad skitnödiga folk ska vara när man inte slickar deras röv.)

Jag var inte ens på väg att starta en diskussion. Jag är inte helt bakom flötet, men jag tycker det från ett antal individer i det här forumet alldeles för ofta påpekas om att man ska söka, leta andra trådar etc. när det är helt obefogat.
Standarden har sjunkit väldigt lågt senaste året, väldigt tråkigt.

Ursprungligen av nllub:

Jag var inte ens på väg att starta en diskussion. Jag är inte helt bakom flötet, men jag tycker det från ett antal individer i det här forumet alldeles för ofta påpekas om att man ska söka, leta andra trådar etc. när det är helt obefogat.
Standarden har sjunkit väldigt lågt senaste året, väldigt tråkigt.

Om man gör fel:
Gör om, gör rätt.
Så enkelt är det här på forumet.
Tvärtom, standarden höjs när cross postning och 1000xsamma fråga inte tillåts.
Nog med OT, ta den diskussionen här om den är intressant(ursäkta att jag hänvisar till annan tråd): http://www.99.se/feedback/266155-skulle-foeredra-mindre-moderering-i-tradarna.html

Tjena!

Jag uppgraderade min 3G lur. Använde mig av RedsnOw 0.7.2 för att jailbreaka men det kruppade upp cydia så jag kunde inte installera Ultrasnow. Testade med Redsnow 0.7.1och då funkade allt hur bra som helst. Så ett tips för er som fastnar är att använda 0.7.1 versionen istället!

Nu ska jag skriva sms i landskapsläge så det står härliga till!!

//Irre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 14:32
Ursprungligen av ihrelius:

Tjena!

Jag uppgraderade min 3G lur. Använde mig av RedsnOw 0.7.2 för att jailbreaka men det kruppade upp cydia så jag kunde inte installera Ultrasnow. Testade med Redsnow 0.7.1och då funkade allt hur bra som helst. Så ett tips för er som fastnar är att använda 0.7.1 versionen istället!

Nu ska jag skriva sms i landskapsläge så det står härliga till!!

//Irre

Hur hittade du 0.7.1 versionen?

Ursprungligen av Vinnce:

Hur hittade du 0.7.1 versionen?

Från dev teams hemsida så finns en länk till vänster med "offical torrents". Klicka där så kommer du till Piratebay och där hittar du 0.7.1. Klicka direkt här annars.

//Irre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 15:12
Ursprungligen av ihrelius:

Från dev teams hemsida så finns en länk till vänster med "offical torrents". Klicka där så kommer du till Piratebay och där hittar du 0.7.1. Klicka direkt här annars.

//Irre

Tackar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 13:23

Kul att det verkar fungera för alla som testat hittills!

Tänkte försöka mig på detta ikväll. Jag har en 3G (från telia) men kör med yellowsn0w och "Tre" nu.

Då börjar jag med att uppgradera till 3.0 genom iTunes först, för att sedan jailbreaka (http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4303 , tack nllub) och till sist installerar ultrasn0w (http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4253 , tack igen, nllub!).

Korrekt?

Mvh Tony

Ursprungligen av jiggsaw:

Kul att det verkar fungera för alla som testat hittills!

Tänkte försöka mig på detta ikväll. Jag har en 3G (från telia) men kör med yellowsn0w och "Tre" nu.

Då börjar jag med att uppgradera till 3.0 genom iTunes först, för att sedan jailbreaka (iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Mac) , tack nllub) och till sist installerar ultrasn0w (iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G Using UltraSn0w , tack igen, nllub!).

Korrekt?

Mvh Tony

Ja, känns som en grejt success det här!
Hoppas hoppas hoppas att det är något som inte apple hur lätt som helst täpper igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 13:36

Funkar bra med TRE,, har fått fart på allt utom MMS ännu men det löser sig nog..

Har precis börjat med att uppdatera till 3.0 nu...skall strax gå på Jailbreak på min vita 16gb 3g som jag kör på Tre....
Återkommer med rapport snart

uploading ramdisk.....

Nu har jag uppdaterat till 3.0, jailbreakat och låst upp med ultrasn0w. jag kör på tre och jag får allt att fungera perfekt, förutom MMS.
Kan inte för mitt liv förstå hur man aktiverar det....Någon som fått det att fungera med Tre???

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-29 12:15

Varför inte göra en klistrad tråd om upplåsning och jailbreak av 3.0

Enligt rubrik men det skulle stått FAQ istället för tråd.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-23 15:02

Ursäkta för min okunnighet men , kan jag innan jag uppdaterar med redsn0w ta en vanlig säkerhetskopiering i itunes , för att inte bli av med sms osv? funkar det?

Ursprungligen av akksel:

Ursäkta för min okunnighet men , kan jag innan jag uppdaterar med redsn0w ta en vanlig säkerhetskopiering i itunes , för att inte bli av med sms osv? funkar det?

Ja, du kan ställa in den efter backup.
Men, ibland har det visat sig att vid hoppat mellan Firmware har vissa problem uppstått att man ändå tvingats till en återställning och sedan ställa in den som "ny telefon".

  • Oregistrerad
  • 2009-06-23 15:48
Ursprungligen av akksel:

Ursäkta för min okunnighet men , kan jag innan jag uppdaterar med redsn0w ta en vanlig säkerhetskopiering i itunes , för att inte bli av med sms osv? funkar det?

Läs mitt inlägg i tråden istället för att spamma

Bevaka tråden