Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 2G kan ej återställas eller synkas med iTunes...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 07:37

Skulle återställa min gamla 2g som jag har liggandes men itunes kan inte. Den säger att den inte kan hitta någon speciell fil och då går det inte heller att återställa den. Så nu är den total låst i DFU läge då kabeln till itunes symbolen visas på skärmen bara.

Någon som vet vad man kan göra? Innan jag försökte återställa och uppdater så hade jag 1.1.2 på den med modemfirmvare 04. något.

//Christer

Du har senaste iTunes - 8.2?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 08:05

Ja men jag testade med 8.0 innan. Så vet inte ifall man behöver en ännu äldre version och var får man tag på det?

Vilken guide följer du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 09:54

Tänkte följa redsnow guiden men guiden spelar väl ingen roll ifall jag inte ens kan återställa den och synka samt uppdatera till 3.0.

Elelr vet du något bättre som man kan göra?

mvh

Vart i guiden tar det stopp?
Du kan inte ens trycka shift(PC)/Alt(Mac) + "Återställ" och få möjligheten att välja återställningsfilen själv?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 13:35

Skall testa när jag kommer hem ikväll, men tror jag gjorde det allra först. Men var hittar man återställningsfilen på datorn eller går det att hitta någon på nätet?

Ursprungligen av Vinnce:

Skall testa när jag kommer hem ikväll, men tror jag gjorde det allra först. Men var hittar man återställningsfilen på datorn eller går det att hitta någon på nätet?

Jo, om du följer Redsn0w-guiden på iClarified så får du allt där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 14:23

Oki fr jag följde den 3 ggr i går men det lyckaades inte men för försöka igen ikväll då... Tur att man har en och leka med bara.

Skall köra in 3.0 på min 3g och farsans 2g med ikväll..

Hmm... Exakt vilken guide? Kan du länka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 14:42
Ursprungligen av theplague:

Hmm... Exakt vilken guide? Kan du länka?

Körde från devteam elelr iclarified kommer inte ihåg just nu men kan kolla när jag kommer hem senare.

1
Bevaka tråden