Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ultrasn0w släppt! 3.0 upplåsning

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ja det funkar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 15:21

för sen hehe...

alla som inte får mms att funka med tre
1. gör alla inställningar för APN och liknande
2. STARTA OM TELEFONEN EN EXTRA GÅNG
3. MMS'a

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-23 16:01

När jag laddar hem "iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw" från länken i guiden, så får jag hem en mapp, o inte så som man ska få den , med den vanliga ikonen! och den går inte att använda med iTunes!
Varför kan det vara så?

  • Oregistrerad
  • 2009-06-23 16:24
Ursprungligen av akksel:

När jag laddar hem "iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw" från länken i guiden, så får jag hem en mapp, o inte så som man ska få den , med den vanliga ikonen! och den går inte att använda med iTunes!
Varför kan det vara så?

För äckliga safari packar upp paketet.
Ta en backup från itunes istället så slipper du ladda hem något.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-24 01:30
Ursprungligen av studiox:

För äckliga safari packar upp paketet.
Ta en backup från itunes istället så slipper du ladda hem något.

De går altså att göra så och sen följa guiden igen, från den punkten?
eller är det säkrare att bara ladda hem den med firefox ?

funkar push notifications med ulta? jag har en iphone 2G. För den delen så verkar det som att min kamera inte funderar när jag kört pwntools på den

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 02:57
Ursprungligen av Helmot:

funkar push notifications med ulta? jag har en iphone 2G. För den delen så verkar det som att min kamera inte funderar när jag kört pwntools på den

Finns en tråd här som handlar om uplåsning av 2g versionen (ligger bara några trådar under denna tror jag) och ja push funkar med 2g åtminstone för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 16:26

Sorry för dum fråga men när man uppdaterar till 3.0 får man även 04.26.08 basebandet då?

Har 2.2.1 och 02.30.03 nu.

Ursprungligen av Vinnce:

Sorry för dum fråga men när man uppdaterar till 3.0 får man även 04.26.08 basebandet då?

Har 2.2.1 och 02.30.03 nu.

Ja, men det är väl det Ultrasn0w låser upp?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 17:32
Ursprungligen av theplague:

Ja, men det är väl det Ultrasn0w låser upp?

Jo det vet jag men tänkte om man fick basebandet 04.26.08 med 3.0 uppdateringen..

hej!

jag har låst upp min Telia mobil med Ultrasn0w och allt gick smidigt tills jag bytte till mitt andra simkort "qall" där pendlade den mellan ingen service eller full signal hela tiden, alltså gick inte att ringa då sändningen kom och gick hela tiden.

Bytte tillbaks till telia och vad händer ? samma problem nu, sändingen försvinner hela tiden och den hittar inte 3 g nätet.
..

fler med samma problem?

Ursprungligen av Nefcairion:

hej!

jag har låst upp min Telia mobil med Ultrasn0w och allt gick smidigt tills jag bytte till mitt andra simkort "qall" där pendlade den mellan ingen service eller full signal hela tiden, alltså gick inte att ringa då sändningen kom och gick hela tiden.

Bytte tillbaks till telia och vad händer ? samma problem nu, sändingen försvinner hela tiden och den hittar inte 3 g nätet.
..

fler med samma problem?

Testa att återställa igen och se hur det fungerar med ditt Telia-sim.
Sedan kör Jailbreak och Ultrasn0w igen och ser om det är någon skillnad.

Ursprungligen av Nefcairion:

hej!

jag har låst upp min Telia mobil med Ultrasn0w och allt gick smidigt tills jag bytte till mitt andra simkort "qall" där pendlade den mellan ingen service eller full signal hela tiden, alltså gick inte att ringa då sändningen kom och gick hela tiden.

Bytte tillbaks till telia och vad händer ? samma problem nu, sändingen försvinner hela tiden och den hittar inte 3 g nätet.
..

fler med samma problem?

körde om installationen med Ultrasnow och stängde av Turbo3g! Works like a charm!
Äntligen kan man använda sitt nummer man har haft sen man började 5 an

När jag kör redsn0w så fastnar jag i "Waiting for reboot". Nån som vet vad som är fel?

Ursprungligen av Sicken:

När jag kör redsn0w så fastnar jag i "Waiting for reboot". Nån som vet vad som är fel?

Exakt vad har du gjort? Vilken guide har du följt?

Ursprungligen av theplague:

Exakt vad har du gjort? Vilken guide har du följt?

IClarifieds iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows). Har gjort likadant som på min 2G, fast utan unlock. Har provat med både redsn0w 0.71 och 0.72. Hänger sig i Waiting for reboot varje gång, har försökt att stänga ner redsn0w och provat igen, tagit ur den ur DFU mode och startat om från början. Har googlat och läst att fler haft samma problem men att det löst sig med 0.72, som är buggfixad, men inte för mig.

Kan de va för att jag körde en update istället för en restore?

Ursprungligen av Sicken:

IClarifieds iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows). Har gjort likadant som på min 2G, fast utan unlock. Har provat med både redsn0w 0.71 och 0.72. Hänger sig i Waiting for reboot varje gång, har försökt att stänga ner redsn0w och provat igen, tagit ur den ur DFU mode och startat om från början. Har googlat och läst att fler haft samma problem men att det löst sig med 0.72, som är buggfixad, men inte för mig.

Kan de va för att jag körde en update istället för en restore?

Ja absolut.
Stod det i guiden att du skulle köra en update?

Ursprungligen av theplague:

Stod det i guiden att du skulle köra en update?

Nej, det gjorde det givetvis inte, men det har inte varit ett problem innan. Har jailbreakat och låst upp flera 2G/3G lurar innan 3.0 och aldrig haft problem tidigare. Hmm, hur gör jag en restore i detta läget då?

Edit: Googlar lösning.

Ursprungligen av Sicken:

Nej, det gjorde det givetvis inte, men det har inte varit ett problem innan. Har jailbreakat och låst upp flera 2G/3G lurar innan 3.0 och aldrig haft problem tidigare. Hmm, hur gör jag en restore i detta läget då?

Vad händer om du gör en återställning på det sättet guiden säger?

Ursprungligen av theplague:

Vad händer om du gör en återställning på det sättet guiden säger?

Det går inte, iTunes vill inte släppa in telefonen. "The sim card is not supported" kommer upp jag kan inte göra en restore. Funkar inte utan simkortet heller. Blir väl till att sätta telefonen i recovery mode om det funkar?

Edit: Funkade och återställer just nu.. Hoppas att man kommer förbi "Waiting for reboot" denna gång :).

Edit 2: Kommer fortfarande inte förbi "Waiting for reboot". Jag blir skogstokig!

Edit 3: Och från ingenstans kommer den förbi efter femtielfte försöket. Jaja, good for me. Och tack theplague för korrespondensen :).

Senast redigerat 2009-06-23 19:32
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 19:21

Någon som vet hur man gör när man har rebelsim i mobilen? Skall man ta ut detta innan man uppdaterar till 3.0 och jailbreakar samt låser upp? Och skall jag ha mitt sim kort i?

Ursprungligen av Vinnce:

Någon som vet hur man gör när man har rebelsim i mobilen? Skall man ta ut detta innan man uppdaterar till 3.0 och jailbreakar samt låser upp? Och skall jag ha mitt sim kort i?

Ha sim-kort i.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 20:18

Har uppdaterat iphonen men den kan inte aktivera iphonen pga att sim kortet ej stöds, Vad göra?

Ursprungligen av Vinnce:

Har uppdaterat iphonen men den kan inte aktivera iphonen pga att sim kortet ej stöds, Vad göra?

Vilken guide har du följt? Har du kört Redsn0w?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 20:52

det funkar nu men undrar vad jag skall skiva i mms inställningarna?

sen kan jag säga att jag hade aldrig kortet i men det funkade ändå

Ursprungligen av Vinnce:

det funkar nu men undrar vad jag skall skiva i mms inställningarna?

Det får du ta i en tråd som handlar med det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 23:40

Sådär, nu fick jag ordning på allt. Stort tack för hjälpen!

Mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-24 03:25

om ni har problem med redsn0w kör med pwntool

på iclarified, har de sådan enkel förklaring samt video att man inte kan göra fel

en sak jag undrar. hur får man igång tathering?

Ursprungligen av Esa:

om ni har problem med redsn0w kör med pwntool

på iclarified, har de sådan enkel förklaring samt video att man inte kan göra fel

en sak jag undrar. hur får man igång tathering?

Finns trådar om det.

Bevaka tråden