Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program med push?

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Push är ju onekligen en av de största och bästa ändringarna i 3.0. Förslagsvis så samlar vi alla tips på program som använder sig av push här - vad finns ute nu?

Det jag vet är:

IM + (MSN, finns i både gratis och betalversion)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 22:28

- Zillow Real Estate
- AreMySitesUp
- Tap Tap Revenge
- Star Defense
- Pollen (Push)
- Weather Alert
- AP Mobile (Free)
- Leaf Trombone
- E*Trade Mobile Pro
- Hey Where Are You (F
- Textfree Unlimited

Ursprungligen av zappee:

- Zillow Real Estate
- AreMySitesUp
- Tap Tap Revenge
- Star Defense
- Pollen (Push)
- Weather Alert
- AP Mobile (Free)
- Leaf Trombone
- E*Trade Mobile Pro
- Hey Where Are You (F
- Textfree Unlimited

Gött, vad gör resp app?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 23:09
Ursprungligen av godpuppet:

Gött, vad gör resp app?

http://www.macrumors.com/2009/06/18/early-iphone-3-0-enabled-push-notification-apps/

Där finns mer info, stulet listan därifrån

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-06-20 23:42

Nä, eller?

Ursprungligen av godpuppet:

Det jag vet är:
IM + (MSN, finns i både gratis och betalversion)

IM+ har väl bara någon egen lösning som bygger på att man får mail istället när man är offline? Jag har senaste versionen och kan inte ställa in något annat (gratisversionen).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-20 23:46
Ursprungligen av godpuppet:

Push är ju onekligen en av de största och bästa ändringarna i 3.0. Förslagsvis så samlar vi alla tips på program som använder sig av push här - vad finns ute nu?

Det jag vet är:

IM + (MSN, finns i både gratis och betalversion)

IM+ får stöd för push notifications först i nästa version.

Ursprungligen av joakimo:

IM+ får stöd för push notifications först i nästa version.

Sorry, läste bara deras programbeskrivning som hastigast, vet heller inte om jag gillar interfacet på im+. Hoppas Nimbuzz hinner före, har liksom blivit lite småkär i landscape.

Just nu bryr jag mig inte vem som släpper först. bara dom släpper det.

Nu finns aim, Beejive och im + med push.

Ursprungligen av draags:

Nu finns aim, Beejive och im + med push.

Är BeeJive släppt med Push?
Konstigt, hittar inga uppdateringar för det.

Ursprungligen av draags:

Nu finns aim, Beejive och im + med push.

Hittar Beejive med push, men inte IM+. Kanske i och för sig inte finns i iPhones App Store ännu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-23 10:59
Ursprungligen av draags:

Nu finns aim, Beejive och im + med push.

IM har väl inte fått push? Är fortfarande 3.0 och det står att den ska få de i 3.1.
Ge mig skype med push notifications.

När Skype-appen blir "push" så är jag nöjd. Idag är den ju värdelös - en telefon som aldrig ringer

Ursprungligen av Zimmerman:

När Skype-appen blir "push" så är jag nöjd. Idag är den ju värdelös - en telefon som aldrig ringer

Låter ju som den perfekta telefonen om du frågar mig....

Ingen som stör...

(Jag är uppsagd på <Stor biltillverkare> - men de kan ringa in en om "behov finns". So I'm screening my calls ...)

  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-06-23 12:51

Lade just in beejive 3.0 och det fungerar precis som man kan önska, push meddelandet dyker upp på skärmen som ett sms gör när man inte är inne i själva beejive, sen kan man klicka bort det eller gå in och chatta med personen i fråga. Gör hela skillnaden i min mening, nu hoppas jag bara på skype stöd för samma sak!

Ursprungligen av flygarn:

Lade just in beejive 3.0 och det fungerar precis som man kan önska, push meddelandet dyker upp på skärmen som ett sms gör när man inte är inne i själva beejive, sen kan man klicka bort det eller gå in och chatta med personen i fråga. Gör hela skillnaden i min mening, nu hoppas jag bara på skype stöd för samma sak!

Jag antar att det kommer en unread badge på beejive-ikonen också?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-06-23 13:50
Ursprungligen av theplague:

Jag antar att det kommer en unread badge på beejive-ikonen också?

you bet, en liten röd rackare med antal olästa meddelanden.

Ursprungligen av flygarn:

you bet, en liten röd rackare med antal olästa meddelanden.

Framtiden är här.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-23 15:26

Kör med push på beejive nu, funkar bra! Enda problemet jag har är att lite då och då med olika lång tid emellan får jag ett push som säger att mitt konto (MSN) är nedkopplat....

Antar att det har med beejives push server eller liknande att göra. Någon som har liknande problem?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-06-23 18:22
Ursprungligen av Pascoe:

Kör med push på beejive nu, funkar bra! Enda problemet jag har är att lite då och då med olika lång tid emellan får jag ett push som säger att mitt konto (MSN) är nedkopplat....

Antar att det har med beejives push server eller liknande att göra. Någon som har liknande problem?

Prova att ändra under inställningarna, finns något som heter session timeout eller liknande. Jag satte min på 24 timmar, inga meddelanden än så länge

  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-06-23 12:53

Kom just på en till grej, är det så att prestanda och batteritid försämras ju fler program man har med push-delen aktiverad? Eller är det en så pass liten resurs som krävs? Tids nog kommer ju säkert 10-15 appar på telefonen att ha push igång samtidigt.

Jag skulle vilja ha en RSS-läsare med push...

  • Medlem
  • 2009-06-23 16:32

Tja!

Kör med AIM och en 2G telefon men får inte push att fungera Någon med samma erfarenhet?

Tydligen en del lite speciella saker med Push;

2G har problem, Apple kan blocka ID-nummer på knäckta lurar.

http://macken.winterkvist.com/modules.php?name=Content&op=showcontent&id=6210

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-23 20:12

Aha, hitta det! Tackar!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-23 20:49

Kan ju säga använd ALLDRIG mobil me som är inbyggt i iphone då det inte funkar som det skall utan du kan förlora alla dina kontakter osv.

För mig har det funkat klockrent i ett år. Man måste dock göra rätt. Varje gång man byter från att synka grejer med iTunes eller MobileMe-molnet - så rensas tidigare synk ut och ny görs (och detta är inget fel/bugg - det måste vara så). När man väl bestämt sig för hur man synkar grejerna i sin iPhone så funkar det sedan finemang. Som ett urverk.

Ursprungligen av Exstaz:

Kan ju säga använd ALLDRIG mobil me som är inbyggt i iphone då det inte funkar som det skall utan du kan förlora alla dina kontakter osv.

Ursprungligen av Exstaz:

Kan ju säga använd ALLDRIG mobil me som är inbyggt i iphone då det inte funkar som det skall utan du kan förlora alla dina kontakter osv.

Du har ju helt enkelt inte gjort rätt, därför fungerade det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 20:51

Tycker utvecklarna kan tagga till lite nu. Finns ju oerhört mycket bättre potential att utveckla grymma program nu med 3.0. Väntade mig en ström av killer-apps men är än så länge besviken.

Ursprungligen av baller:

Tycker utvecklarna kan tagga till lite nu. Finns ju oerhört mycket bättre potential att utveckla grymma program nu med 3.0. Väntade mig en ström av killer-apps men är än så länge besviken.

Ja nu får dom skärpa sig, när släpptes egentligen 3.0

Bevaka tråden