Ja nu har jag väl inga jätteproblem med detta men det är ändå intressant att se om några fler har detta problem, eller om min lilla dator är trasig på något sätt..
Nåväl, jag kan inte ansluta min dator till min externa 23"-skärm utan att 23-tumsskärmen börjar blinka och håller aldrig bilden.. Det är som om datorn går ner i viloläge för att sedan vakna igen efter någon sekund.. Detta gäller när jag kör på batteri. Så fort jag kopplar in nätsladden till datorn fungerar det utan problem. Batteriet är fulladdat. Drar det så jävla mycket ström att koppla in en skärm med egen strömförsörjning till datorn så att batteriet inte orkar, eller vad beror detta på?
Väldigt ofta när jag går ur viloläge från datorn och den är inkopplad till min externa skärm får jag myrornas krig på skärmen, fast i färg. Massor små små färgglada prickar som rör sig runt skärmen. Det är då helt omöjligt att se skrivbordet t.ex. Efter ja säg 5-10 sekunder så hoppar den riktiga bilden fram igen.
Jag har en Macbook Unibody (utan firewire) och senaste uppdateringarna till OSX 10.5.
Vet att det var en del problem med extern skärm med tidigare versioner av OSX 10.5, men jag tycks fortfarande ha problem med detta.