Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Touch 2g 3.0 Jailbreakad med Redsn0w

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 08:09

Tjena 99.se. Jag är sprillans ny på sidan och tycker redan att det är en riktigt bra sida och nu skulle jag pröva lyckan genom att kolla ifall någon kunde hjälpa mig lite.

Jag har en Ipod Touch 2g 3.0 som jag köpte för 1 månad sen då den var 2g 2.2.1 och sedan köpte jag 3.0 firmwaren och allt har funkat perfekt. Och igår jailbreakade jag ipoden med Redsn0w via Iclarifieds guide och det funkade fint, Cydia och Icy las in på Ipoden. Men är det något mer jag måste göra eller är den jailbreakad och färdig? Har hört att man ska använda Ultrasn0w efteråt men har inte hittat någonting angående Ultrasn0w och Ipod Touch, Bara för Iphone. Så om någon kunde hjälpa mig lite hade det varit grymt!

Tack på förhand, Mvh Daniel

Ultrasn0w är för iPhone. För att kunna ringa med valfri operatör.

Sedan vet jag inte vad du menar med "färdig" - varför skulle du jailbreaka den i första hand?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 08:17

Hmm, varför inte? Antar att jag jailbreakade med samma anledning som alla andra?

Ursprungligen av Klints:

Hmm, varför inte? Antar att jag jailbreakade med samma anledning som alla andra?

Ja, jag har har ju jailbreakad iPhone sedan snart två år tillbaka så jag vet ju för mig, men när du säger färdig vet jag inte vad du menar för dig? Du hade väl en anledning från början?

Ursprungligen av Klints:

Men jag kan inte hitta Installous via Cydia?

Installous = crackade Appstore-apps = diskuterar vi inte på det här forumet.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 08:28

Men jag kan inte hitta Installous via Cydia?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 08:44

Okej. Vad kan man göra med Cydia och Icy då?

Ursprungligen av Klints:

Okej. Vad kan man göra med Cydia och Icy då?

Här postade jag igår en lista på varför jag jailbreakar:
http://www.99.se/1787118-post28.html

En del av det där funkar ju inte för dig, då de är iPhonefunktioner.
Men återigen, du hade kanske någon tanke med att jailbreaka? Annars är väl det bästa att börja utforska Cydia själv? Det är en sorts App store som inte stödjs av Apple.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 09:08

Fast så fort jag laddar ner något med Cydia blir det såhär. Först en svart skärm där det står Running längst upp och så börjar den ladda ner men så fort den blir färdig står det såhär: Error, Couldn't configure pre-depend dpkg for grep, probable a dependency cycle.

Ursprungligen av Klints:

Fast så fort jag laddar ner något med Cydia blir det såhär. Först en svart skärm där det står Running längst upp och så börjar den ladda ner men så fort den blir färdig står det såhär: Error, Couldn't configure pre-depend dpkg for grep, probable a dependency cycle.

Du är uppkopplad på internet?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 09:42

Ja, via Wi-Fi och inte datorn.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 09:50

Kollat runt lite och sett att många får samma problem som jag med Cydia med Ipod Touch 2g 3.0

Installera inte Icy när du kör redsn0w. Åtminstone inte om du kommer från en jailbroken 2.2.1 och har iTunes-backup på den.

Problemet med Cydia löses genom att:

1. Återställa till 3.0

2. Jailbreak med redsn0w UTAN Icy

3. Sätt upp som ny iPod

Sen får du väl lägga in allt manuellt igen. Så här gjorde jag, och det fungerade. Att återställa från backup istället kan funka det med, men jag har inte prövat.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 20:32
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Installera inte Icy när du kör redsn0w. Åtminstone inte om du kommer från en jailbroken 2.2.1 och har iTunes-backup på den.

Problemet med Cydia löses genom att:

1. Återställa till 3.0

2. Jailbreak med redsn0w UTAN Icy

3. Sätt upp som ny iPod

Sen får du väl lägga in allt manuellt igen. Så här gjorde jag, och det fungerade. Att återställa från backup istället kan funka det med, men jag har inte prövat.

Tackar så hemskt mycket! Ska genast pröva detta.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-06-24 21:20

Funkade perfekt! Tackar tackar.

1
Bevaka tråden