Chris Randall på Audio Damage presenterade nyligen deras nästa plugg vilket visade sig vara ett reverb vid namn EOS.
Nu är det kanske lite tidigt att spekulera kring detaljer då bara GUI och ett ljudexempel har visats. Även om det mesta går att utläsa från bilden av GUI.
Men jag vet att flera här på forumet, precis som jag, är användare av Audio Damages pluggar och har ett intresse av vad som är på gång hos dessa grabbar. (I och för sig läser troligtvis alla intresserade redan deras Analog Industries-blog. Hehe)
Själv har jag sedan tidigare deras andra reverb ADverb (tidigare Reverance) och är mycket nöjd med det. Därför hoppas jag att EOS blir ett luftigt komplement och för $49 är det egentligen inte mycket att spekulera om.
Ljudexempel med inställningen Superhall hittar ni på SoundCloud: http://soundcloud.com/chris-randall/demonstration-of-eos-hall-reverb-algorithm-on-piano
Samtidigt som jag kan tipsa om hans blog Analog Industries vill jag passa på att ge länken till hans företag Audio Damage, hans skivbolag Positron och radiostation kPOSI där all musik utgiven på skivbolaget sänds. Ett trevligt sätt att få en inblick i deras katalog.