- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
- 2009-06-25 13:26
Vi har fått två nya administratörer på 99.se, Tangen och kainen.
Båda har varit seniormoderatorer en tid och gjort ett bra jobb. Nu tar de steget upp till att vara administratörer och ska tillsammans över hanteringen av medlemsansökningar från Baron.
Våra nya administratörer
Vilka är då dessa killar som frivilligt lägger sin tid på att göra 99.se till vad det är idag? Vi låter dem presentera sig själva lite.
Vi börjar med Tangen:
Jag, Johan Tangen är sedan ett antal år en glad medlem på 99.se, som forum har det gett mig svar på oändliga frågor som jag sluppit betalt dyra konsulttimmar för att lösa - tack! Att tillägga är att som den sociala plattform 99:an är har det gett mig otaliga meningsutbyten, glada, hätska, roliga och utvecklande diskussioner. De delar jag gillar mest är 99/mac eftersom det är där jag har hjärtat.
Till vardags är jag strateg på en designbyrå som heter Planet Creative där jag arbetar med varumärkesfrågor och frågor kring sociala nätverk och den "nya webben" Så kort "print & web i en salig blandning med botten i design".
Anledningen att jag valt att ställa upp på 99.se är att "det" har ställt upp på mig.
Och så kainen:
Varit Macintresserad sedan 2004 när ögonen öppnades för OS X genom att jag fick prova en kompis PowerMac. Sedan dess har det bara rullat på och allt eftersom har den mesta tekniska utrustningen här hemma blivit Apple. Är mest inne i iPhone-forumet men är också inne på Mac-delen och kikar runt då intresset för all Applehårdvara är hög över huvud taget.
På dagarna jobbar jag som it-ansvarig på ett litet företag som säljer tryckavloppssystem och på fritiden blir det mest tid spenderad med flickvännen, kompisar, och självklart här på 99.se
PS. Köpte min första iPod 2001 tror jag, det går inte att jobba utan musik. "The problem with reality is the lack of background music"
Tack till Baron!
Sist men inte minst måste jag - å hela 99.se:s vägnar - passa på att tacka Baron som efter år av outtröttligt jobb med 99.se nu får en välförtjänt pensionering från sin roll som deputy här på 99.se.
Som deputy har Baron jobbat direkt under sheriffen. Baron varit den som hållit en helhetskoll på forumet, hanterat konflikter och sett till att vi andra får ägna oss åt det vi vill - diskussioner.
Baron är inte den som märks mest i forumet, men bakom kulisserna har han lagt oräkneliga timmar på att bland annat ensam ansvara för godkännandet av nya medlemmar, en process som sker helt manuellt här på 99.se för att minska risken för missbruk och spam. Baron har för hand godkänt tiotusentals nya medlemmar på 99.se, det är är faktiskt ingen överdrift.
Stort tack till Baron för sin insats på forumet!