Hej!
Jag vill ha en gemensam kalender som man kan nå ifrån flera datorer i nätverket i iCal och via nätet på vilken dator som helst.
Kollade lite på nätet och det kräver en WebDAV-server men om man ej har någon server så kan man lösa det så här:
Man delar helt enkelt ut sin Gmailkalender:
Logga in på din Gmail
Klicka på kalender
Klicka på inställningar
Klicka på dela den här kalendern
Dela till särskilda personer:
Om du vill att någon annan kan titta på kalendern via sin Gmail
iCal:
Öppna iCal
Gå till Inställningar
Gå till konton
Klicka på ”+”
Fyll i:
Beskrivning = namn på kalendern, vad som helst
Användarnamn = din Gmailadress
Lösenord = ditt Gmaillösenord
Serverinställningar = https://www.google.com/calendar/dav/[email protected]/user
Ändra ”[email protected]” till din Gmail
Klart!
Sen måste man lägga in sin Gmail i adressboken om man ska kunna få bjuda in gäster till möten har ej testat det än.
/Peter