Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hindra användare att ta bort skrivare?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här med en Mac OS X 10.2.5-maskin och undrar hur man fixar så att icke admin-användare inte har rättigheter att ta bort skrivare från Print Center. Är det någon som vet om det går och isf hur man fixar detta?

Det är ju tyvärr så att det man gör i Print Center görs för alla användare så om en admin lägger till skrivare så kan vem som helst ta bort den, vilket jag tycker verkar lite korkat.

Tack på förhand!

• Medlem
  • Örebro
  • 2003-04-30 03:32

Har samma problem på mitt jobb, i MacLabbet. Om någon kan svara på det här skulle det vara kanon.

• Oregistrerad
  • 2003-04-30 13:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av psychozz
Jag sitter här med en Mac OS X 10.2.5-maskin och undrar hur man fixar så att icke admin-användare inte har rättigheter att ta bort skrivare från Print Center. Är det någon som vet om det går och isf hur man fixar detta?

Det är ju tyvärr så att det man gör i Print Center görs för alla användare så om en admin lägger till skrivare så kan vem som helst ta bort den, vilket jag tycker verkar lite korkat.

Tack på förhand!

Har inget vettigt svar egentligen, men jag sitter som admin på fassans företag, har 4 burkar som jag ansvarar för. Min fassa brukar ofta ta bort skrivaren (fattar inte varför), så ja tog bort "Ta bort" knappen i verktygsfältet, och nu slipper jag lägga till den hela tiden!

Är även intresserad av denna fråga annars...

1
Bevaka tråden